ניסנקורן: "חייבים להציל את מגה - האסון הכלכלי-חברתי בשיאו"

יו"ר ההסתדרות: נפעל ככל הנדרש על-מנת להציל את רשת מגה ו-3,500 עובדיה

אבי ניסנקורן / צילום: בועז אופנהיים
אבי ניסנקורן / צילום: בועז אופנהיים

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורןהתייחס הבוקר (א') למצבה של רשת מגה ואמר כי ארגון העובדים שבראשותו יפעל ככל הנדרש על-מנת להציל את הרשת הכושלת שתבקש היום הקפאת הליכים באופן רשמי.

"חייבים להציל את מגה!", אמר ניסנקורן. "יש להבטיח את מכירתה כמקשה אחת - צעד שימנע את הפגיעה ב-3,500 העובדים של הרשת ויציל ספקים רבים מקריסה. במקביל, חשוב להבטיח תנאי פרישה הוגנים לאלה מהעובדים שיוחלט על סיום העסקתם".

ניסנקורן מוסיף כי "עובדי מגה וההסתדרות היו הראשונים לגלות אחריות מאז שפרץ המשבר, והעובדים היו הראשונים לשלם את המחיר הכבד של האסון הכלכלי-חברתי שנמצא כעת בשיאו".

לדבריו, העובדים ויתרו מענקים המגיעים להם כדי לאפשר לרשת להמשיך לחיות - אבל ללא הועיל.

בהסתדרות מזכירים כי לפי ההסכם שנחתם עם הנהלת מגה בחודש יוני, הוחלט במסגרת מתווה ההבראה על סגירתם של כ-30 סניפים מפסידים ועל קיצוץ 350 עובדים קבועים ומספר דומה של עובדים זמניים בעלי ותק של פחות מ-3 שנים. בנוסף לכך, העובדים הנותרים ברשת ויתרו על 35 מיליון שקל משכרם (לרבות הטבות שונות).

כפי שפורסם הבוקר ב"גלובס", דירקטוריון מגה החליט לקחת את הרשת להקפאת הליכים ולמנות נאמן לחברה. לפי שעה לא ידוע מה יעלה בגורלם של כ-3,500 עובדי הרשת, ולכן ניסנקורן התייחס לנושא.

מגה תבקש למנות בעל תפקיד מטעם בית המשפט ולאפשר את המשך פעילות חנויות הרשת, תוך ניצול קופת המזומנים והמלאי הקיים בחברה עד למציאת רוכש ראוי לחברה, שבאמצעותו תמשיך הרשת לפעול יחד עם העובדים.

ההחלטה ללכת להקפאת הליכים באה לאחר שכשלו המאמצים למכירת מגה, ולאחר שכשל ניסיונה של מגה לרתום את הספקים, במקום את בעלי החברה, להסכים לדחיית התשלומים אליהם.