נמנעה השביתה באגד; שכר הנהגים יעודכן ל-39 שקל לשעה

זאת, לעומת שכר שעתי של 32 שקל ■ יו"ר ההסתדרות: "שמח לבשר לציבור הנוסעים כי הצלחנו למנוע את השביתה תוך גילוי אחריות וחשיבה על טובת האזרחים"

אבי ניסנקורן / צילום: תמר מצפי
אבי ניסנקורן / צילום: תמר מצפי

נמנעה השביתה בחברת אגד. בעקבות מו"מ מרתוני בין יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן; מנכ"ל משרד התחבורה, עוזי יצחקי; יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי; סגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר, אודי אדירי; ועד העובדים והנהלת אגד; הושגו הבנות שעיקרן הוא עדכון שכר הנהגים בחברה ל-39 שקל לשעה מ-32 שקל קודם לכן - העלאת שכר של כ-22%.

שכר השעה של הנהגים יעודכן גם לאלו השייכים לדור א' וגם לדור ב', בנוסף לתוספות שכר קיימות. ההפרשות לקרן השתלמות יועלו ל-7.5%, תיפתח קרן סיוע הדדית לעובדים בסכום של מאות אלפי שקלים בכל שנה.

מרבית צעדי ההתייעלות אותם תכננה ההנהלה בוטלו והצדדים ינהלו מו"מ לגבי הסכם קיבוצי חדש ב-3 החודשים הקרובים. העובדים התחייבו שלא לשבות בגין התחומים האלה ב-3 החודשים הקרובים שבהם מתנהל המו"מ. לגבי תחומים אחרים שיפריעו לנהגים - הם כמובן כן יכולים להחליט לשבות. ימים יגידו.

ניסנקורן מסר: "אני שמח לבשר לציבור הנוסעים כי הצלחנו למנוע את השביתה תוך גילוי אחריות וחשיבה על טובת האזרחים. נהגי החברה זכאים לעדכון שכרם, ויש לחזק את מעמד הנהגים בתחבורה הציבורית בישראל. אני רוצה לברך את מנכ"ל משרד התחבורה, עוזי יצחקי, על מעורבותו במציאת הפתרון".