קפלן גרף 90 מ' ש' בכלל ביטוח - ובא "להבריא" את מגה

מילא ומילא ומילא - אבל קפלן? דווקא הוא? 

אביגדור קפלן / צלם: איל יצהר
אביגדור קפלן / צלם: איל יצהר

"אני עובד בשלוש משרות מסביב לשעון ומרוויח שליש ממה שהרוויח קודמי. ממגה לא לקחתי פרוטה, ולכן לקחת את הבונוס שקיבלתי ולעשות ממנו עניין - זה פשוט לא הוגן".

הציטוט מכמיר הלב הזה, שניתן בתשובה לשאלת כתבת "גלובס" אילנית חיות, לא יצא מפיו של עובד קבלן שרק אלוהים יעזור לו לגמור את החודש, אלא מפיו של יו"ר אלון רבוע כחול, אביגדור קפלן. אלון רבוע כחול היא החברה-האם של מגה, כך שקפלן מן הסתם ידע על מצבה הקריטי של הרשת שבוע לפני שהתגלגלה לפתחו של בית המשפט בלוד, להליך של הקפאת הליכים. ידע - ועדיין לקח את הכסף, בונוס של 560 אלף שקל על תרומתו הנהדרת... למה, בעצם? 

זו לא סתם חזירות, זו חזירות-על. מילא מגה הייתה משגשגת, מילא אלפי עובדים בשכר מינימום פלוס לא היו מועמדים לאבטלה שאולי תימשך כל שארית חייהם. מילא ומילא ומילא, אבל - קפלן? דווקא הוא? אחד השכירים הכי עשירים והכי מתוגמלים במשק הישראלי מאז ומעולם? 

עלויות השכר המדהימות של האיש, לפי נתונים שפורסמו ב"גלובס" לא אחת, הסתכמו ב-90 מיליון שקל במשך 15 שנות עבודה בכלל ביטוח (1998-2013). מדובר בממוצע של 500,000 שקל בחודש. 

נזכיר רק שזה אותו קפלן שהתנדב להציל ב-2014 את בית החולים הדסה, לאחר שזה שקע בגירעון מטורף של 1.3 מיליארד שקל - אך התפטר לאחר שהמדינה התעקשה למנות לבית החולים חשב מלווה, שיבדוק למה המוסד הרפואי מפסיד כל-כך הרבה כסף. 

אגב, בהדסה טען ועד העובדים כי קפלן מרוויח 170 אלף שקל בחודש, מה שגרם למנהל היקר לחשוף שלמעשה הרוויח "רק" 111 אלף שקל, והנה - הוא אפילו מפחית משכרו ל-99 אלף שקל בחודש.

בנסיבות אלה, מוטב היה אילו קפלו היה מתאפק הפעם ומוותר על הבונוס, שממילא לא מגיע לו. ואם כבר לקחת? אלוהים, לפחות שמור על זכות השתיקה כשאתה נשאל למה.