וול סטריט: אלה הדברים שאתם צריכים לדעת השבוע

היום לא יתקיים מסחר בארה"ב לרגל יום מרטין לותר קינג ■ השבוע החולף הסתיים בירידות חדות ■ המדדים השלימו צלילה של עד 12% מאז השיא בחודש מאי ■ אלה האירועים שכדאי לשים אליהם לב בשבוע המסחר שייפתח מחר

וול סטריט / צילום: בלומברג
וול סטריט / צילום: בלומברג

היום (ב') לא מתקיים מסחר בוול סטריט לרגל יום מרטין לותר קינג. שוק המניות האמריקאי סיים את השבוע החולף בירידות שערים של כ-2% ומדד S&P 500 נפל לשפל שלא נראה מאז אוקטובר 2014 והשלים צלילה של 12% מאז השיא בחודש מאי. מתחילת השנה הוא בתשואה שלילית של 8% - פתיחת השנה הגרועה ביותר בהיסטוריה. גם הנפט צלל בחדות והוא נסחר כיום מתחת ל-30 דולר לחבית.

לאחר הסערה בשווקים בשבוע שעבר, המשקיעים בארה"ב יעקבו השבוע אחרי נתונים מאקרו-כלכליים ושאר אירועים שצפויים לתת את הכיוון השבוע במסחר בארה"ב. 

בלוח המאקרו מחר יפורסם מדד NAHB של הקבלנים לשוק הדיור האמריקאי לחודש ינואר שצפוי להישאר על 61 נקודות. ביום רביעי יפורסם מדד המחירים לצרכן לדצמבר שצפוי להצביע על קיפאון באינפלציה. עוד יפורסמו ביום רביעי התחלות הבנייה והיתרי הבנייה לדצמבר שצפויות לעלות לעומת החודש הקודם. גם דוח מלאי הנפט יפורסם ביום רביעי. 

ביום חמישי צפויות להתפרסם תביעות האבטלה השבועיות, וגם מדד הפילדלפיה פד לינואר שצפוי להתאושש קצת לעומת החודש הקודם. ביום שישי יפורסמו מכירות הבתים הקיימים לדצמבר שצפויות לעלות. מדד האינדיקטורים המובילים צפוי דווקא לרדת. 

 

עונת הדוחות הכספיים לרבעון הרביעי תמשיך במלוא המרץ השבוע. מחר ידווחו בנק אוף אמריקה, Ebay, דלתא איירליינס, IBM, נטפליקס, מורגן סטנלי, יוניליוור ועוד. 

ביום רביעי יפרסמו דוחות גולדמן זאקס, ביום חמישי ידווחו וריזון וסטארבאקס וביום שישי תדווח ג'נרל אלקטריק. 

עוד דברים שאתם צריכים לדעת:

דרמה בשווקים: איראן מפילה את הנפט 

סיכוי גבוה כי הירידה בוול סטריט תיבלם סביב 20% 

"השוק הדובי כבר כאן; מדד S&P 500 יצנח בעוד 15%"

■ "להיערך לירידות של עוד 10%; "אין מספיק דם ברחובות"