בלקרוק: להיערך לירידות של עוד 10%; "אין מספיק דם ברחובות"

חברת ההשקעות הגדולה בעולם מנהלת כספי לקוחות בהיקף 4.5 טריליון דולר ■ מנכ"ל החברה, לארי פינק: "הירידה בשוק גובלת בשוק דובי" ■ וורן באפט דווקא מגדיל את ההימור שלו על עליית מחירי הנפט

לארי פינק / צלם: בלומברג
לארי פינק / צלם: בלומברג

לארי פינק, יו"ר ומנכ"ל חברת ההשקעות הגדולה בעולם, בלקרוק האמריקאית, העריך שלשום (ו') ששוק המניות ייפול בעוד 10% ומחירים הנפט יבחנו את רמת 25 דולר לחבית. בלקרוק מנהלת כספי לקוחות בהיקף 4.5 טריליון דולר.

"אנחנו בעיצומה של ירידה אמיתית בשוק, שגובלת בשוק דובי", אמר פינק בתוכנית "תיבת התלונות" בערוץ הטלוויזיה CNBC, "אבל המהירות שבה זה קורה היא רק הערכה מחדש של הסיכון, של מגמת השוק.

"אני מאמין שעדיין אין מספיק דם ברחובות. נצטרך כנראה לבחון את השווקים ברמות נמוכות יותר", הוא אמר. "וכשנבחן את השווקים ברמות הנמוכות, זו הולכת להיות הזדמנות קנייה די טובה".

פינק לא מאמין שהמניות ייכנסו למה שהוא מכנה שוק דובי קלאסי. "אני תמיד רואה שוק דובי כעינוי סיני מתמשך של יום אחרי יום אחר יום. אני לא בטוח שזה מה שאנחנו מגדירים כשוק דובי קלאסי".

"אין הרבה מינוף"

אבל במחצית השנייה של השנה, אמר פינק, שוק המניות צפוי להיות גבוה יותר. "בששת החודשים הבאים, התחושה תהיה הרבה יותר טובה.

"לדבריו, אין הרבה מינוף (חובות) במערכת, ולכן כל ההשוואות ל-2008 ול-2009 הן טעויות. לא מדובר ברמות המינוף שהיו אז".

על מחיר הנפט, שצנח שלשום ביותר מ-5%, ונסחר מתחת ל-30 דולר לחבית, אמר פינק כי הוא סבור שהמחיר עלול לרדת לרמה של 25 דולר לחבית.

באפט מגדיל

המשקיע המיליארדר וורן באפט דווקא מגדיל את ההימור שלו על הנפט עם קריסת המחירים. לפי דיווח עדכני של ברקשייר האתאוויי לרשות ניירות הערך, החברה קנתה ביום שלישי שעבר עוד 861,000 מניות של חברת פיליפס 66 כשהמניות היו בשפל של שלושה חודשים. זה היה היום השביעי ברציפות שבו קנתה החברה של באפט מניות בחברת הנפט הזו.

בסך הכול, עד יום ג', כאמור, ברקשייר קנתה כמעט 6 מיליון מניות של פיליפס 66 במחיר ממוצע של 76.64 דולר למניה. השווי הוא כמעט 460 מיליון דולר, וסך ההחזקה של ברקשייר בחברה זו שווה כעת יותר מ-5 מיליארד דולר.

ביום ד' שעבר ירדה מניית פיליפס לשפל של 74.32 דולר, וביום ה' שעבר היא עלתה בכ-5% ל-79.28 דולר, כנראה בזכות הידיעה על הרכישות של ברקשייר.