תקציב המדיה של חברת פרטנר עובר לזניט מדיה

התקציב נוהל בשנים האחרונות באמצעות חברת המדיה יוניון וקודם לכן בגלגולה הקודם כחברת יונייטד

תקציב המדיה של פרטנר עובר לחברת המדיה זניט מדיה מקבוצת באומן-בר-ריבנאי. התקציב נוהל בשנים האחרונות באמצעות חברת המדיה יוניון וקודם לכן בגלגולה הקודם כחברת יונייטד. 

מערך הפרסום של פרטנר היה בנוי עד עתה ממשרדי הפרסום באומן-בר-ריבנאי, שטיפלו בתקציב הקריאייטיב, ומיוניון, שטיפלה בתקציב המדיה.

השותפות בין הנהלת יוניון לראשי פרטנר היא ארוכת-שנים, ולמעשה לראשי פרטנר המיתולוגיים היה חלק משמעותי בהקמת יוניון (שהייתה אז יונייטד).

פרטנר דגלה עד אז בהפרדה מוחלטת של ניהול תקציבי מדיה מניהול תקציבי הקריאייטיב. כפועל יוצא מכך תקציבי הקריאייטיב התנהלו בשלמור-אבנון-עמיחי ובראובני-פרידן, ותקציב המדיה נוהל בחברת המדיה העצמאית פרו-מדיה.

באותה תקופה היו תקציבי הפרסום של מותגי הסלולר מהמושקעים והגדולים בישראל, ובמשרדים ראו בעיניים כלות כיצד החלק הרווחי בהם זולג למקום אחר.

ראובני ושלמור חלקו אז תקציב עוגן נוסף - תקציב שטראוס, שבכיריו ובכירי פרטנר עבדו בסוג של שיתוף-פעולה. ראשי המשרדים ומי שכיהן אז כמנכ"ל ראובני-פרידן, אורן יוניוב, פנו אליהם וקיבלו את ברכתם להקמת חברת מדיה משותפת, בה יהיו תקציבי שטראוס ופרטנר תקציבים חשובים ומשמעותיים. כך קמה חברת המדיה יונייטד.

עם הזמן, בהוראת המונה על ההגבלים, פורקה השותפות ביונייטד. יוניוב הקים חברה חדשה, ופרטנר ושטראוס עברו אליה. עם הזמן, בתום צינון שגזר בית משפט על שלמור-אבנון-עמיחי, חזרו גם הם להיות חלק מהשותפות.

עם השנים חלק שינוי במערך הפרסום של פרטנר, וכיום כאמור מטפלים בתקציבים משרדי הפרסום באומן וגליקמן.

תקציב המדיה נשאר בפרטנר למרות ניסיונות חוזרים ונשנים להעביר את התקציב לטיפול משרדי הפרסום - זאת למרות שהיקפי הפרסום בקטגוריית הסלולר צנחו באופן דרמטי, והם רחוקים היום מלהיות תקציבי עוגן כפי שהיו בעבר. ניסיון אחרון כזה נעשה לפני כשנה, אך בעקבות בדיקה שנעשתה בפרטנר הוחלט להשאיר את התקציב בחברת המדיה הנוכחית. 

עם זאת, בשנה האחרונה התחולל מספר שינויים: בפרטנר התחלפה הנהלה, ואת מקומו של חיים רומנו תפס איציק בניבנישתי. פרטנר נצבה על צומת דרכים מול חברת אורנג' הצרפתית עימה הייתה קשורה, והתקבלה החלטה להיפרד מהמותג אורנג' ולצאת לדרך חדשה.

במקביל התרחשו שינויים גם בקבוצת פובליסיס. הקבוצה סובלת כבר שנים ארוכות מנחיתות בתחום המדיה, ולפני מספר חודשים היא ספגה מכה נוספת כשאבדה את תקציב העוגן של פרוקטר& גמבל בהיקף של מיליוני דולרים. על רקע יריבויות עסקיות שונות נפתחו מולה חזיתות נוספות מצד מספר חברות מדיה שלקחו לה לקוחות, ואם לא לקחו, אז כרסמו ברווחיות לקוחות קיימים באמצעות הצעות להורדת מחיר שהכריחו את זניט ליישר קו.

נראה כי כל זה הביא את קברניטי הקבוצה לניסיון להוריד את הכפפות ולנסות להילחם. מה שאיפשר להם לעשות זאת היה בין היתר רכישת המניות של סוכנות הפרסום הבינלאומית פובליסיס במשרד הפרסום גליקמן. חלק מתקציבי המדיה של גליקמן - הגדול בהם הוא כלמוביל - הועברו לזניט. בנוסף, יו"ר הקבוצה, יורם באומן, מפעיל את מלוא כוחו וקשריו כדי להביא תקציבים נוספים לקבוצה, ורק לאחרונה הוא הצליח להעביר אליהם את תקציבי צ'מפיון מוטורס. עתה כאמור מצטרף גם תקציב פרטנר.

סך תקציבים אלה מפצה חלקית את האובדן שספגה הקבוצה בשנה האחרונה, אך עדיין לא מספיק כדי להפוך אותה לשחקן מרכזי בתחום המדיה. עתה נותר לראות האם קברניטי הקבוצה ישלפו עוד שפנים מהכובע או שיסתפקו בכך.