התמתנות לקראת הסיום: וול סטריט ננעלה בירידות של עד 1.5%

מדדי וול סטריט משלימים צניחה של יותר מ-12% מאז השיא של חודש מאי 2015 ■ בורסות אסיה בטריטוריה דובית ■ המשקיעים לא מאמינים לפדרל ריזרב: צופים שהפד יעלה את הריבית רק פעם אחת השנה ■ הנפט צלל 6.7%

וול סטריט / צילום: יוסי ניסן
וול סטריט / צילום: יוסי ניסן

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ד') בירידות שערים. במהלך המסחר הגיעו הירידות לשיעור של כ-3.5%, אולם בשעה האחרונה של המסחר הן התמתנו, והנאסד"ק אף נסחר בטריטוריה ירוקה לזמן מה.

המגמה השלילית היא בהמשך לירידות בשאר שוקי העולם ולצניחה במחיר הנפט בבורסות הסחורות. בורסות אסיה ננעלו בצניחה של עד 3.8%, באירופה המדדים המובילים צנחו מעל 3% גם כן, ומחיר הנפט צלל ב-6.7% אל מתחת לרף ה-27 דולר לחבית - שפל של יותר מ-12 שנה.

 

מדדי וול סטריט משלימים צניחה של יותר מ-12% מאז השיא של חודש מאי 2015, ומתחילת השנה הם ירדו עד כה כ-8%.  גם בורסות אסיה צנחו בחדות והן כיום בטריטוריה דובית - שמשמעותה צניחה של 20% מהשיא שנרשם ביוני האחרון. 

בשל פתיחת השנה הקשה בשווקים, המשקיעים נוטים להאמין כעת כי הפדרל ריזרב יעלה את הריבית רק פעם אחת השנה - בספטמבר או דצמבר, כך לפי סקר CME FedWatch. זאת, חרף תוכנית הפד להעלות את הריבית 4 פעמים השנה.

בזירת המאקרו פורסמו נתוני האינפלציה בארה"ב בחודש דצמבר: מדד המחירים לצרכן ירד ב-0.1%, לעומת הצפי כי הוא ישאר ללא שינוי, כמו בחודש שעבר. מדד הליבה עלה ב-0.1%. האינפלציה לכל 2015 הסתכמה, לפי המדד, ב-0.7% בלבד.

עוד פורסמו התחלות הבנייה, שירדו בדצמבר ב-2.5%, לשיעור שנתי של 1.15 מיליון בתים. הצפי היה לעלייה ל-1.197 מיליון מ-1.173 מיליון בחודש הקודם. היתרי הבנייה ירדו ב-3.9% ל-1.23 מיליון, לעומת הצפי ל-1.2 מיליון לעומת 1.289 מיליון בחודש הקודם.

"מה שהולך בשווקים מכוער, מכוער מאוד", אמרה רבקה א'וקיפ מ-stockbroker Interactive. "הדובים בשליטה מלאה על השווקים. אתמול היתה אנחת רווחה קלה אבל היא לא מחזיקה מים".

פול ניבן מ-BMO Global הוסיף, כי "הבריחה של המשקיעים מנכסים מסוכנים והמשך הירידה במחירי הנפט נותנים אותותיהם על שוקי המניות. מניות האנרגיה והכרייה סופגות את כל הלחץ". 

וכך, חברת Royal Dutch Shell הודיעה היום כי תקצץ 10,000 משרות כדי להפחית עלויות. החברה קיצצה בעליות ב-4 מיליארד דולר ב-2015 והיא מתכננת לקצץ עוד 3 מיליארד דולר השנה.

מנגד, המשקיע הוותיק ג'ק בוגל, מייסד קבוצת Vanguard, טוען כי "משקיעים שחושבים על למכור לאור הסערה הנוכחית בשווקים צריכים להתאפק. פשוט אל תעשו כלום. כל מה שאנחנו רואים זה ספקולציות, ואסור להגיב לזה".

בכיר ב-OECD: "המצב יותר גרוע מ-2007"

בנק גולדמן זאקס  דיווח היום כי הרווח הרבעוני שלו צנח ב-65% ל-765 מיליון דולר, או 1.27 דולר למניה, על הכנסות של 7.27 מיליארד דולר.

eBay   תדווח לאחר הנעילה וצפויה להציד רווח של 0.5 דולר למניה.

מניות האנרגיה בלטו לשלילה. נציין את שברון , אקסון מובייל .

IBM  דיווחה אמש על ירידה בהכנסות והמניה הגיבה בירידה חדה.

מניית טוויטר  ריכזה עניין רב על רקע שמועה, ככל הנראה ללא בסיס, על שת"פ שהחברה תקיים עם ניוז קורפ.