ביהמ"ש דחה בקשת המדינה להפסיק פעילות גן אירועים בירקונים

המדינה טענה כי הקרקע הוכרזה כקרקע חקלאית, אך ביהמ"ש קבע כי אין מחלוקת שמפעילי "רויאל גרדן" מחזיקים בהיתרי בנייה לגן האירועים

פטיש דין משפט גזר דין עתירה דין וחשבון / צלם: פוטוס טו גו
פטיש דין משפט גזר דין עתירה דין וחשבון / צלם: פוטוס טו גו

בית משפט השלום בפתח-תקווה דחה את בקשת המדינה להוציא צו הפסקה שיפוטי לשימוש החורג של גן האירועים "רויאל גרדן" במתחם ירקונים בפתח-תקווה.

המדינה טענה כי הקרקע הוכרזה כקרקע חקלאית, וגם התוכניות שחלות על הקרקע ברמה המקומית והמחוזית מיועדות לשימוש חקלאי שלא מאפשר שימוש מסחרי והפעלת גן אירועים.

בשנת 1996 הנפיקה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה פתח-תקווה היתר בנייה לאולם אירועים בשטח 1,334 מ"ר. בשנת 2003 הורחב ההיתר ל-2,700 מ"ר.

לטענת המדינה, ההיתרים היו בלתי חוקיים וסותרים את ייעוד הקרקע החקלאית, אך המדינה, שהגישה כתבי אישום נגד מפעילי הגן, השתכנעה מטיעוניהם והחליטה לחזור בה ולבטל את כתבי האישום.

מנגד, מפעילי גן האירועים טענו, באמצעות עו"ד ירון קוסטליץ, כי יש לדחות את הבקשה לצו הפסקת שימוש, מאחר שלגן האירועים ניתן היתר מהוועדה המקומית לשימוש מסחרי, על יסוד חוות-דעתה של היועצת המשפטית של העירייה.

בנוסף, נטען כי יש לדחות את הבקשה מאחר שעל-פי החוק ניתן להוציא את הצו רק אם הוגש בעניין כתב אישום, צעד שבוטל לבסוף.

כמו כן נטען על-ידם כי יש לדחות את הבקשה בשל שיהוי עצום, שכן מדובר על היתרים שניתנו ב-1996 ו-2003, והבקשה הוגשה לאחר 12 ו-19 שנה מיום קבלתם, וזאת למרות שהמדינה הייתה מודעת להיתרים אלה ולא פעלה נגדם.

בית המשפט קבע כי אין מחלוקת שמפעילי גן האירועים מחזיקים בהיתרי בנייה לגן האירועים, ודחה את בקשת המדינה. השופט נחום שטרנליכט, ציין כי למרות שהמדינה טוענת כי ההיתרים ניתנו על-ידי הוועדה המקומית בניגוד לדין, ולפיכך יש לראותם כמבוטלים - השאלה על חוקיות ההיתרים צריכה להתברר בנפרד.