השכר של זליכה כיועץ ליו"ר ההסתדרות: 20 א' ש' בחודש

זליכה לא נדרש להגיש חוות-דעת בנושאים מסוימים או לעמוד במכסת שעות ייעוץ חודשיות ■ עם זאת, ניסנקורן יכל להתייעץ עמו מפעם לפעם, ועל כך מובטח שכרו ■ גורמים בהסתדרות: מדובר ביועץ בכיר ובעל שיעור קומה שיש להתברך בו

השכר שמשלמת ההסתדרות הכללית לפרופ' ירון זליכה עבור שירותי ייעוץ כלכלי ליו"ר הארגון אבי ניסנקורן עומד על 20 אלף שקל בחודש - כך נודע ל"גלובס".

זליכה, ראש בית-הספר לראיית חשבון בקריה האקדמית אונו ולשעבר החשב הכללי במשרד האוצר, מייעץ לניסנקורן מאז תחילת נובמבר האחרון.

על-פי הסכם ההתקשרות בין הצדדים, פרופ' זליכה לא נדרש להגיש חוות-דעת בנושאים מסוימים או לעמוד במכסת שעות ייעוץ חודשיות. ניסנקורן יכל להתייעץ עמו בעניינים שונים מפעם לפעם, ועל כך מובטח לזליכה שכרו, הגבוה יותר מפי ארבעה משכר המינימום למשרה מלאה במשק.

רק השבוע נחשף ב"גלובס" כי זליכה מסרב לחשוף את גובה שכרו כיועץ לוועד העובדים של רשת מגה הקורסת, וכי הוועד חתום מולו על הסכם סודיות בעניין. זליכה מייעץ במקביל בין היתר לוועדי העובדים של רשות האוכלוסין ושל ארקיע.

בנובמבר האחרון נפגש זליכה עם ועדי העובדים של נמלי הים באשדוד ובחיפה, כחלק מההתמודדות שלהם עם הקמת הנמלים הפרטיים. זליכה ביקש להדגיש באותה עת כי שירותיו נשכרו על-ידי ההסתדרות ולא על-ידי ועדי הנמלים עצמם - דגש שנועד לשיטתו להסביר את הפגישות שקיים על אף הכרזתו כי הוא אינו מוכן לייצג מונופולים.

על-פי ניסיון העבר, מי שמייעץ להסתדרות ובוודאי ליו"ר הארגון בעצמו, זוכה שדלתות ייפתחו בפניו על-ידי ועדים וגופים שונים, ויש בכך פוטנציאל כלכלי רב.

לניסנקורן, צריך לומר, יש כבר יועץ כלכלי מוערך מאוד במשרה מלאה: שי בירן, לשעבר איש אגף שוק ההון באוצר, שמונה לפני כשנה למנכ"ל אגף הכלכלה בהסתדרות.

גורמים בהסתדרות מציינים היום (ה') כי ההתקשרות עם פרופ' זליכה היא חלק מהחיזוק של הצד הכלכלי, וכי מדובר ביועץ בכיר ובעל שיעור קומה שיש להתברך בו.