הקיבוצים: העמדנו מיליוני ש' למגה; אנחנו לא מנהלים עסקים

התנועה הקיבוצית משיבה הבוקר לטענות נגדה כאילו הפקירה את מגה: "לא משכנו דיבידנד מ-2011; סומכים ידינו על הנאמנים שלא יפגעו במטה לחמם של העובדים ברשת"

סניף חנות רשת מגה הום / צלם: לם וליץ סטודיו
סניף חנות רשת מגה הום / צלם: לם וליץ סטודיו

התנועה הקיבוצית משיבה הבוקר (ב') לטענות נגדה, כאילו הפקירה את מגה שבבעלותה דווקא בעיצומו של משבר שמאיים לחסל את הרשת.

לטענת הקיבוצים, "מ-2011 לא נמשך כל דיבידנד על-ידי הקיבוצים מחברת אלון, מגה או משאר החברות-הבנות... בעקבות משבר מגה העמידו הבעלים ובהם הקיבוצים מאות מיליוני שקלים במזומן ובערבויות לטובת החברה".

מזכירות התנועה הקיבוצית, בראשותו של מזכ"ל התנועה ניר מאיר, התכנסה אתמול (א') לדיון בנושא המשבר במגה. בדיון דיווח יאיר ריינמן, יו"ר שולחן הארגונים, לחברי המזכירות על מבנה האחזקות בחברת אלון, על ההתנהלות שהובילה למשבר במגה ועל הצעדים שננקטו בעקבות משבר זה.

לטענת ריינמן, "מאז ימי משבר הקיבוצים וההתאוששות ממנו, התנועה הקיבוצית איננה מנהלת עסקים. הפעילות הכלכלית מנוהלת באופן עצמאי ונפרד על-ידי ארגונים הפועלים כקואופרטיבים אזוריים".

בדיון הודגש כי התנועה הקיבוצית אינה מתכוונת לעמוד מן הצד ולראות כיצד אלפי עובדי מגה מאבדים את עבודתם. לפי ההודעה ששחררה התנועה, "התנועה הקיבוצית שותפה לדאגה להמשך פרנסתם של עובדי מגה ומזדהה עם מאבקם הצודק של העובדים למען מכירת מגה כעסק חי וכמקשה אחת".

ניר מאיר, מזכ"ל התנועה הקיבוצית, אמר בדיון: "אנו סומכים את ידנו על הנאמנים שמונו לחברה על-מנת שיובילו למציאת פתרונות אשר יהיו מקובלים על העובדים ולא יפגעו במטה לחמם. אין לי ספק כי אירועי מגה ייחקרו על-ידי גופים אובייקטים וחיצונים, ונציגי הקיבוצים ישתפו פעולה ככל שיידרש".

נזכיר כי אתמול פורסם ב"גלובס" מנשר ששלחה התנועה הקיבוצית לחבריה, בו נכתב בין השאר: "החלטות מגה מתקבלות על-פי כללי הרגולציה המוכרים, והיא מחויבת לתת דין וחשבון לדירקטוריון החברה בלבד". במנשר חוזרים הקיבוצים ומעבירים את האחריות לגורל עובדי למגה לנאמנים שמונו לאחרונה לחברה.