ת"א ננעלה בירידות; מניית מנקיינד זינקה 36%

מגמה שלילית בבורסות אירופה ובוול סטריט ■ הפד לא צפוי להעלות היום את הריביות אך עשוי לרמוז על המועד הבא שבו הוא יפעל ■ דיווח: נובל אנרג'י מקצצת את ההשקעות שלה ב-50%

בורסת תל אביב / צלם: בלומברג
בורסת תל אביב / צלם: בלומברג

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (ד') במגמה שלילית, על רקע מגמה שלילית בבורסות אירופה ובוול סטריט. באסיה ננעל הבוקר המסחר במגמה מעורבת, עם ירידות בבורסת שנחאי.

בשוקי העולם דרוכים היום לקראת פרסום החלטת הריבית של הפד, שעשוי לרמוז על המועד הבא שבו הוא יעלה את הריביות. 

 

מחירי הנפט ביצעו אתמול סיבוב פרסה ועברו לעליות חדות, וזאת לאחר רמז שסיפק בכיר בכוויית לפיו יתכן והמדינות המובילות את אופ"ק יגיעו להסכמה בנוגע להפחתת תפוקת הנפט, מהלך שייצב את המחירים. היום מחירי הנפט  יורדים.

היום, כאמור, ועדת השוק הפתוח של הפד תסיים פגישה בת יומיים ותודיע האם הבנק המרכזי מעלה את הריביות בחודש פברואר. קונצנזוס האנליסטים מצביע על כך שהפד לא יפתיע ויעלה את הריביות, בייחוד על רקע הטלטלה בשווקים, אך הוא בהחלט עשוי לספק רמזים לגבי המועדים הבאים להעלאת הריביות.

יוטב קוסטיקה, הכלכלן הראשי של מור בית השקעות, מציין כי "החלומות על 4 העלאות ריבית בארה"ב ב-2016 יאלצו להמתין בשלב זה להתפתחויות שונות וחיוביות יותר ממה שראינו עד כה ב-2016. למרות העליות במחירי הנפט ובמדדי המניות אמש בארה״ב, עדיין הפרמטרים הנוכחיים צפויים לשמור על רמות תשואות נמוכות במדינות וביניהם ציפיות האינפלציה באירופה וארה"ב שעוד רחוקות מיעד ה-ECB והפד, יחד עם החשש מהידרדרות כלכלית נוספת בסין ומשבר חוב במדינות יצואניות נפט וסחורות דוגמת ברזיל ורוסיה. וכמובן שלא ניתן להתעלם מההצהרות האחרונות של נגידי הבנקים המרכזיים של אירופה ויפן בנוגע למחויבות שלהם להמשך התוכנית המוניטרית הקיימת ואף להרחבתה. במקביל לכך, ירידות השערים החדות מתחילת השנה הובילו את מכפילי הרווח במדדים המובילים בגרמניה, ארה״ב וישראל להיסחר ברמות מעניינות".

קריסת מחירי הנפט פגעה קשה בחברות האנרגיה האמריקאיות. היום דווח כי מספר חברות מקצצות את ההשקעות שלהן, ביניהן גם נובל אנרג'י, אחת השותפות העיקריות במאגר "לוויתן". נציין את דלק קידוחים , רציו  ואבנר .

מניית אל על   המשיכה לבלוט במסחר על רקע תנודתיות הנפט.

 מניית מנקיינד ריכזה עניין רב היום.