טיול לחו"ל: החלקים בקטלוניה שמעולם לא הכרתם

אף שקטלוניה היא יעד פופולרי, וישראלים פוקדים בהמוניהם את ברצלונה ואת רכס הפירנאים, חלקים גדולים ממנה אינם מוכרים כלל ■ זה מפתיע, משום שלא רחוק מברצלונה המתוירת מסתתרים שמורות טבע, מסלולי אופניים ועיירות עתיקות ■ פרובינציית טרגונה הקטלונית מחכה שיגלו אותה

פרובנציית טרגונה / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

קטלוניה בכלל, וברצלונה בירתה בפרט, היא מהיעדים היותר חביבים על ישראלים, ולא רק עליהם. יותר מ-17 מיליון תיירים מבקרים בקטלוניה מדי שנה, רובם בריטים, צרפתים וגרמנים, אבל גם חלקם של הישראלים אינו מבוטל - כמאתיים אלף תיירים בשנה, לא מעט בזכות הקרבה הגיאוגרפית ומחירי הטיסה הנמוכים יחסית. אך למרות מספרם הנמוך יותר, גורמי התיירות בקטלוניה מתייחסים לאורחים מישראל ברצינות רבה, בעיקר משום שבניגוד לתיירים האירופים הם אינם מסתפקים רק בחופשות בטן-גב על החוף אלא מטיילים גם בחלקים אחרים של המדינה.

במיוחד רכס הפירנאים הפך בשנים האחרונות ליעד תיירותי מבוקש מאוד בקרב ישראלים. אלה באים לטיולי ג'יפים בקיץ ולסקי בחורף. לפי לשכת התיירות הקטלונית, המטיילים הישראלים בפירנאים הם הקבוצה השנייה בגודלה מקרב המטיילים כולם, אחרי הספרדים עצמם.

רענן בן-בסט, מנכ"ל החברה הגיאוגרפית: "ככלל, ספרד היא מדינה מוכרת ואהובה על הקהל הישראלי. מדי כמה שנים אזור אחר בספרד מקבל את הזרקורים וזוכה לתשומת לב. בשנים האחרונות חל גידול משמעותי בביקוש לטיולי משפחות, המשלבים יעד קרוב עם פעילות אתגרית".

מכיוון שכך, שוקדת הלשכה הקטלונית בימים אלה ממש על פיתוח יעד חדש, בשיתוף עם החברה הגיאוגרפית, שסימנה אותו כאזור בתולי ששמר על האותנטיות שלו ואינו סובל ממסות של תיירים. "כמו הפירנאים לפני 15 שנה", אומר בן-בסט.