סקר TGI ל-2015: "ישראל היום" מוביל, "ידיעות" רושם עלייה

"ישראל היום" שומר על ההובלה באמצע השבוע עם רמת החשיפה הגבוהה בישראל - 39.5% - יציבות לעומת שנת 2014 ■ "ידיעות אחרונות" מחזיק בחשיפה יומית ממוצעת של 35.4% - עלייה לעומת 2014

בתום שנת 2015, צמרת החשיפה למותגי העיתונות בישראל נותרת ללא הפתעות. על-פי סקר TGI שהפיצה היום (ד') חברת קנטר מדיה, העיתון "ישראל היום" שומר על ההובלה באמצע השבוע ומסיים את השנה עם רמת החשיפה הגבוהה ביותר בישראל - 39.5% - ושומר על יציבות לעומת שנת 2014. לעומתו, "ידיעות אחרונות" מחזיק בחשיפה יומית ממוצעת של 35.4% - עלייה לעומת שנת 2014, אז עמד על ממוצע של 34.9%.

הסקר מתאפיין בתנודות גדולות, ולמעשה נראה כי "ידיעות אחרונות" הוא העיתון היציב ביותר. כך למשל, עיתון "הארץ" טיפס בחציון השני של 2015 לחשיפה של 5.7%, נתון דומה לזה של החציון המקביל ב-2014, כשבחציון הראשון של 2015 ירדה חשיפתו ל-4.6%. בסוף שנת 2015 העיתון מחזיק ביציבות של 5.2% לעומת 5.3% בשנה קודם. תנודות דומות - המאזנות עצמן מחציון לחציון - אפשר לראות גם ב"ישראל היום", "גלובס" ו"מעריב".

אחרי שזינק בחציון הראשון של 2015 ל-4.2%, תיקן "מעריב השבוע" את עצמו לנתון של 3.7%, והוא מסיים שנה ראשונה של מדידה במתכונתו החדש עם ממוצע של 3.9%.

יש לציין כי בסוף השנה, בקבוצת ה"ג'רוזלם פוסט" ערכו שינוי במותגי הקבוצה והחליטו לבטל את המותג "פוסט" ולהפיץ במקומו גרסה חינמית של "מעריב השבוע". המהלכים השיווקיים מורגשים עד מאוד במחקר כמו TGI, ולכן "פוסט" ירד בחציון השני מחשיפה של 7.7% ל-4.5%. התקווה בקבוצה היא שבחציון הראשון של השנה הבאה השינוי יביא לעלייה במותג "מעריב השבוע".

"גלובס" חווה ירידה בחציון השני של השנה ומסיים את השנה עם ממוצע חשיפה של 4.2%. גם הנתון של העיתון הכלכלי היחיד בישראל אשר אינו מחולק יחד עם עיתון נוסף, מושפע מתנודות חצי-שנתיות חדות.

"כלכליסט", המחולק יחד עם "ידיעות אחרונות", רשם אף הוא ירידה בחציון השני של השנה ל-9.5%, ומסיים שנה בממוצע של 10.5%. "דה מרקר", המחולק עם "הארץ", מסיים את השנה עם ממוצע 4.9% חשיפה.

בחשיפה לעיתונות בסופי שבוע סוף השבוע מוביל "ידיעות אחרונות", שאף רושם עלייה - 39% בשנת 2015 לעומת 38.7 ב-2014. אחריו נמצאים "ישראל היום", שקפץ ל-36.7% בשנת 2015 לעומת 34% בשנה הקודמת; "הארץ" עם 6.3% שירד מ-6.9% ב-2014; החינמון "בשבע" עם 6.3% לעומת 6.2% ב-2014; "מעריב סופהשבוע" עם 5.5%; "מקור ראשון" עם 3.2% לעומת 3.1% ב-2014; ו"גלובס" עם 2.7% לעומת 2.9% ב-2014.

בגזרת הרדיו, תחנות קול ישראל רושמות ב-2015 ירידה ממשית ל-37.7% לעומת 38.4% ב-2014. רשת ב' יורדת ל-23.3% לעומת 25.3% ב-2014. רשת ג' רושמת ירידה קלה ל-14.1% לעומת 14.2%; ורשת א' כולל רשת מורשת יורדת ל-4% לעומת 4.4% בשנת 2014. 

תחנות גלי צה"ל יחדיו עולות ל-44.9% ב-2015 לעומת 41.3% ב-2014. כאשר מפרידים בין התחנות, גל"צ יורדת ב-2015 ל-23.8% לעומת 24.3% בשנה הקודמת, ואילו גלגלצ מזנקת ל-34.9% לעומת 29.7% ב-2014.
גם תחנות הרדיו האזורי רושמות עלייה ל-34.8% לעומת 32.3% בשנת 2014. 

שיעורי החשיפה לעיתונים יומיים
 שיעורי החשיפה לעיתונים יומיים