סקר: 91% מהישראלים רכשו בשנה האחרונה מוצר באינטרנט

מתוכם 85% רכשו באתרים סיניים ■ האתר הסיני המוביל הוא עליאקספרס ■ הקטגוריה הנרכשת ביותר באתרים הסיניים - פריטי אופנה

כרטיס אשראי / צלם: thinkstock
כרטיס אשראי / צלם: thinkstock

91% מהישראלים הבוגרים רכשו מוצר באינטרנט בשנה האחרונה - כך עולה מסקר אינטרנטי שביצעה חברת TRI מחקרים אסטרטגיים עבור אתר ChinaBuy.

בחלוקה לפי גיל עולה כי הקניות באינטרנט אינן נחלתם הבלעדית של הצעירים. מבין כלל הנשאלים בני 65 ומעלה - 85% רכשו אונליין לפחות פעם אחת.

ואכן, מהיקף החבילות שמגיעות באמצעות דואר ישראל, המספרים מצויים בגידול: ב-2015 חולקו 3 מיליון חבילות בחודש, לעומת 2.5 מיליון חבילות בממוצע ב-2014. בחודשים נובמבר-דצמבר, שהתאפיינו בהנחות גדולות בעיקר באתרים הסיניים, נמסרו 10.5 מיליון חבילות, לעומת 7 מיליון חבילות בתקופה המקבילה אשתקד. האתר הסיני עליאקספרס הוא המוביל בקרב הצרכנים הישראלים.

לפי הסקר, כ-58% מהגולשים שרכשו מוצר כלשהו בשנה האחרונה - ביצעו את הרכישה באתר אינטרנט סיני (עליאקספרס, צ'יינה ביי, דיל אקסטרים וכדומה). 70% מתוכם הם צרכנים בני 25-34. 31% מבין הרוכשים סיפרו כי הם רוכשים באתרים הסיניים לפחות פעם בחודש, ושיעור דומה ציין כי תדירות הקנייה עומדת על פעם ב-3 חודשים.

מה קונים הגולשים בישראלים באתרים הסיניים? 67% רוכשים פריטי אופנה - 36% מתוכם אופנת נשים, ו-31% אביזרי אופנה. בקטגוריה הזו מגלה הסקר ממצא מעניין, שלפיו 42% מהמשיבות לסקר שהגדירו עצמן דתיות או חרדיות רוכשות פריטי אופנה באינטרנט.

35% מכלל הנשאלים קונים מוצרי אלקטרוניקה, וכ-29% קונים מחשבים וציוד קצה - שתי קטגוריות שבלטו יותר בקרב גברים. 25% רוכשים אביזרים לרכב - סגמנט שנמצא בגידול כלל עולמי וכעת מראה התחזקות גם בישראל. 23% מהנשאלים סיפרו כי הם רוכשים פריטי אופנה לילדים, ושיעור דומה רוכשים צעצועים.

שיעור הרוכשים סמאטרפונים באתרים הסיניים עומד לפי הסקר על כ-20% - מספר שלפי יובל אטד, יו"ר ומייסד קבוצת צ'יינה ביי, מגלם עלייה דרמטית. לדבריו, בצ'יינה ביי נרשמה עלייה של 62% ברכישת סמארטפונים סיניים, אלפים מהם נרכשו השנה על-ידי ישראלים - תוך דגש על גידול במותגים ואן פלוס ושיאומי.

הוא מוסיף כי מכירות האתר מצביעות על עלייה של כ-47% ברכישת פרטי אופנה, תוך דגש על ביגוד והנעלת נשים. קטגוריה נוספת שצמחה בשנה האחרונה היא קטגוריית הסטרימרים.

היקף עסקה ממוצעת באתר צ'יינה ביי עומד על 150 דולר, ומצוי במגמת גידול, בין השאר הודות להוספת תחום הריהוט לבית. "קטגוריית הריהוט באונליין עדיין לא חזקה בישראל כמו בגרמניה, אבל זו קטגוריה צומחת הודות לפערי המחירים שהיא מספקת מול מחירי הרשתות בישראל. בתחום הביתי והמשרדי יותר ויותר רוכשים ריהוט דרך המסך", אומר אטד.

- לאיקאה יש סיבה לדאגה?

"ענף הריהוט בישראל מגלגל 8 מיליארד שקל, מתוכם כמיליארד שקל מגלגלת איקאה ו-7 מיליארד יתר החנויות - התחרות שלנו היא מולן".

צ'יינה שופינג
 צ'יינה שופינג