אושר: משרדי הממשלה יוגבלו לתשלום של שוטף + 30

(עדכון) - רשויות מקומיות יוגבלו לשוטף + 45 ■ כיום משלמים משרדי ממשלה ורשויות את שכר נותני השירותים אחרי 3 ואף 4 חודשים

שר האוצר משה כחלון / צילום: אוריה תדמור
שר האוצר משה כחלון / צילום: אוריה תדמור

הממשלה אישרה היום (א') את הצעת חוק מוסר התשלומים. כיום משלמים משרדי ממשלה ורשויות את שכר נותני השירותים אחרי 3 ואף 4 חודשים.

לפי הצעת החוק, משרדי הממשלה יוגבלו לתשלום של שוטף + 30, והרשויות המקומיות לשוטף + 45. מעבר לכך יצטרכו הרשויות והמשרדים לשלם ריבית על האיחור בתשלום.

במקרה של תקציבי פיתוח, מיזמי תשתית גדולים כמו בתי ספר וכבישים - לממשלה יורשה לשלם בשוטף + 70, וברשויות המקומיות - שוטף + 90.

בנוסף לכך, יהיו החרגות לעיריות שתלויות בתקציב שמגיע מהממשלה. במקרה זה הן ישלמו לספקים בתוך עשרה ימים מהעברת הכסף מהממשלה.

ההצעה הייתה חלק מהבטחות הבחירות של שר האוצר משה כחלון לציבור העסקים הקטנים ואף עוגנה בהסכם הקואליציוני של מפלגת כולנו.

ראש הממשלה, בשבתו כשר הכלכלה, בנימין נתניהו ציין כי "מדובר בחוק חשוב שיטיב עם העסקים, יחזק אותם ויפתור הרבה ממצוקת האשראי של העסקים במדינה. אחת הבעיות המרכזיות של עסקים קטנים היא לאו דווקא מחסור באשראי - אלא צורך בעודף אשראי בגלל מוסר תשלומים לקוי. הסדרת מוסר התשלומים במשק תאפשר לעסק הקטן להשקיע את המשאבים שלו במה שצריך - בשיווק, בפיתוח מוצרים חדשים ובהגדלת כמות הלקוחות שלו. היום אנו מחילים את החובה קודם כל - על הממשלה".

השר כחלון הוסיף: "אין שום סיבה שהספקים יקרסו תחת העול הכלכלי בזמן שמדינת ישראל שחייבת להם כסף מעכבת להם תשלומים. המדינה צריכה להוות דוגמה, ואני בטוח שהמגזר הפרטי ילך בעקבותינו וישפר גם הוא את מוסר התשלומים הנהוג כיום".