אוניברסיטת בר-אילן: סמנכ"ל יצא לפנסיה - וזכה לחוזה חלומי

שמואל גן אל פרש לגמלאות, הוגדר "ספק יחיד" ויקבל במשך שנתיים 650 אלף שקל לפני מע"מ ■ המנכ"ל מנחם גרינבלום: "רק הוא יכול להוביל בהצלחה את הפרויקטים שבהם מדובר" ■ האוניברסיטה: "העסקתו אושרה כדין"

"הגירעון של אוניברסיטת בר-אילן הוא יותר מ-100 מיליון שקל, ומישהו תופר תפקיד ומעמד מיוחד למקורב בלי מכרז ובנסיבות מוזרות", כך אומר בכיר באוניברסיטת בר-אילן על ההסדר המיוחד להמשך העסקתו של שמואל גן אל, שהיה סמנכ"ל הבינוי של האוניברסיטה ופרש לפני חודשים אחדים לפנסיה.

האוניברסיטה לא פרסמה מכרז לבחירת מחליף לסמנכ"ל שפרש. מנכ"ל האוניברסיטה מנחם גרינבלום פנה לוועדת המכרזים של האוניברסיטה וביקש להכריז על גן אל כ"ספק יחיד", בהליך של פטור ממכרז וללא פירוט של השעות הנדרשות. גרינבלום נימק את הבקשה בידע ובניסיון של גן אל, והדגיש כי "יארך עוד זמן עד שימונה סמנכ"ל בינוי... נוצר חלל שיש צורך למלא, ונראה כי גן אל הוא היחיד שיכול לייעץ להנהלת האוניברסיטה... רק הוא יוכל להוביל בהצלחה את הפרויקטים שבהם מדובר".

הפרויקטים המדוברים הם קידום בנייה ושיפוץ מעונות סטודנטים; תיאום עם הרכבת הקלה "ושירותים שונים"; קשר עם עיריית רמת-גן ועם רשות מקרקעי ישראל. ההתקשרות היא לשנתיים, 2016-2017 (עם אופציה לעוד שנה בסעיף הקשר עם עיריית רמת-גן. עלות הסדר ה"ספק יחיד" של גן אל לאוניברסיטה למשך השנתיים היא 650 אלף שקל ותוספת מע"מ.

דוח מבקר המדינה האחרון התריע על חריגות שכר חמורות באוניברסיטת בר-אילן, ואילו הוועדה לתכנון ותקצוב (ות"ת) הביעה "דאגה חמורה מהמצב התקציבי של האוניברסיטה ומההשלכות על היציבות הפיננסית של המוסד ועל היכולות האקדמיות שלו".

אוניברסיטת בר-אילן מסרה בתגובה: "בניגוד מוחלט לאמור בפנייתך, מינויו של שמואל גן אל כספק יחיד ליועץ בינוי איננו קשור בשום דרך לאי מינוי סמנכ"ל בינוי בבר -אילן. שמואל גן אל שימש סמנכ"ל בינוי בבר-אילן במשך 35 שנה ובאחרונה פרש מתפקידו. ועדת המכרזים התבקשה לאשר את מינויו של גן אל כספק יחיד לשמש יועץ בפרויקטים מסוימים שבהם עסק ובהם יש לו ניסיון וידע ייחודיים - פרויקט המעונות BOT, פרויקט הרכבת הקלה, הסדרת הקו הסגול' והשלמת פרויקטים נוספים עם עיריית רמת-גן. הכוונה למנות את גן אל כספק יחיד פורסמה כחוק בעוד מועד לצורך קבלת התנגדויות. לא נתקבלה שום התנגדות ולא שום פנייה של ספק אחר. בעקבות זאת ונוכח היותו של מר גן אל בעל ניסיון וידע ייחודיים והיכרות מעמיקה עם מערכי הבינוי ועם בעלי התפקידים בתחום, אושרה העסקתו כדין".