ההסתדרות: שביתה כללית ברשויות המקומיות מיום ד' הבא

ההסתדרות: מרכז השלטון המקומי לא מכבד את מה שהוסכם עם האוצר ■ המשמעות: כ-100 אלף עובדי עיריות, מועצות מקומיות ומועצות אזוריות, לא יגיעו לעבודה ■ כלל השירותים, לרבות בתי הספר והגנים הציבוריים, לא יפעלו

אבי ניסנקורן / צילום: תמר מצפי
אבי ניסנקורן / צילום: תמר מצפי

ההסתדרות הודיעה היום (ב') על שביתה כללית ברשויות המקומיות החל מיום שלישי הבא, 9 בפברואר, בחצות. הסיבה הפעם - עיכוב בתשלום מענק חד-פעמי של 1,000 שקל לעובדי השלטון המקומי, עליו סוכם בין ההסתדרות לבין האוצר בהסכם המסגרת שנחתם לאחרונה. 

המשמעות: כ-100 אלף עובדי עיריות, מועצות מקומיות ומועצות אזוריות, לא יגיעו למקום עבודתם. כלל השירותים הניתנים על-ידי הרשויות המקומיות, לרבות מוסדות החינוך והוועדות לתכנון ובנייה, יופסקו ולא יפעלו מיום רביעי הבא בבוקר. סכסוך העבודה הורכז בשלטון המקומי לפני כשבועיים. 

יו"ר הסתדרות המעו"ף, ארנון בר-דוד, מסר כי הרשויות המקומיות הודיעו שלא יכבדו את הסכם המסגרת שנחתם מול האוצר, שכן "לא צירפו את חתימתן עליו", ובשלב הראשון לא ישלמו לעובדים את המענק החד-פעמי. 

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן: "לא יעלה על הדעת כי הסכם המסגרת לא ישולם במלואו לעובדי הרשויות המקומיותלא ניתן לזה לקרות".

ארנון בר-דוד, יו"ר הסתדרות המעו"ף: "מרכז השלטון המקומי לא יכול להמשיך להחזיק בעובדים כבני-ערובה במאבקו על התקציב. ראשי הרשויות שבחרו לפגוע בעובדים, הם גם האחראים לאי הנעימות שתיגרם לציבור הרחב".

ממרכז השלטון המקומי נמסר, כי "מרכז השלטון המקומי חזר והתריע בפני משרד האוצר וההסתדרות כי כדי ליישם את הסכמי השכר החדשים, צריכה המדינה לשפות את הרשויות במענקים החד פעמיים על פי ההסדר. תמוהה ההחלטה לחתום מצד אחד על ההסכם שמיטיב את תנאי שכרם של העובדים ומצד שני להסכים לקיצוץ של משרד החינוך שיוביל לפיטורין של אלפי מזכירות ושרתים עובדי הרשויות המקומיות. מרכז השלטון המקומי שב וקורא לאוצר ולהסתדרות לשבת וללבן את הסוגיות האמורות עם השלטון המקומי".