שביתה באלביט מערכות: 1,300 עובדי אול-אופ עצרו העבודה

עובדי החברה-הבת של אלביט מערכות טוענים כי ההנהלה פגעה לכאורה בעבודה המאורגנת במפעל - ניידה עובדים בניסיון שלא יחול עליהם ההסכם הקיבוצי שחל על עובדי אל-אופ, ומסרבת לשבת על מו"מ לתוספות שכר

בזמן שאלביט מערכות מנסה לרכוש את מהמדינה את התעשייה הצבאית (תעש) ונחשבת למועמדת יחידה במכרז שמקיימת רשות החברות הממשלתיות - בתוך הבית לא שקט: 1,300 עובדי החברה-הבת שלה, אל-אופ, השביתו היום (ב') בצהריים את הפעילות במפעל של החברה שבפארק המדע ברחובות וזאת לאחר שההסתדרות הכללית הכריזה על סכסוך עבודה בחברה לפני כחודש.

אל-אופ עוסקת בפיתוח ובייצור של מערכות אלקטרו-אופטיות מתקדמות לשימושים צבאיים וביטחוניים ומוכרת את מוצריה בשוק המקומי ובחו"ל. המנכ"ל שלה הוא אלעד אהרונוסון.

בהסתדרות הכללית הסבירו את הרקע להכרזה על סכסוך העבודה בחברה בכך שההנהלה פגעה לכאורה בעבודה המאורגנת במפעל, תוך שימוש בצורות העסקה שהוגדרו פוגעניות: לטענת ההסתדרות, עובדים הועברו להעסקה בחברות אחרות הקשורות לאלביט מערכות, וזאת בניסיון שלא יחול עליהם ההסכם הקיבוצי שחל על עובדי אל-אופ.

ההסתדרות טענה כי הנהלת אל-אופ לא נסוגה ממהלכיה גם כשהיא התריעה בפניה כי מדובר במהלכים שמפרים באופן בוטה את יחסי העבודה הקיבוציים במקום.

עובדים באל-אופ ביקרו היום בחריפות את הנהלת החברה והאשימו אותה במה שהגדירו "גרירת רגליים" בכל הקשור ליישום תנאי ההסכם הקיבוצי בחברה. הם ציינו כי על פי ההסכם הקיים, מדי שנתיים יקיימו נציגי העובדים וההנהלה משא ומתן על תוספות שכר לעובדים. העובדים וההסתדרות טענו כי למרות שחלפה שנה מהמועד שבו מו"מ כזה היה אמור להיפתח - הנהלת אל אופ התעלמה מהדבר וסירבה לקיים הידברות עם נציגי העובדים על שיפור תנאי העסקתם.

"מבחינתנו הגיעו מים עד נפש", אמר יו"ר איגוד עובדי המתכת, החשמל והאלקטרוניקה בהסתדרות הכללית, גבי אסרף. "הנהלת אל אופ גוררת אותנו ומסרבת לקיים אתנו מו"מ בתום לב - ואף איימה על עובדים שתפגע בהם אם ישתפו פעולה עם הוראות נציגות העובדים".

לדברי אסרף "אם ראשי החברה ולא יתעשתו ויחזרו בהם מאופן התנהלותם, ולא יישבו אתנו באופן מיידי למו"מ, נחריף את צעדינו בכל מפעלי אלביט מערכות ברחבי הארץ".

ברבעון השלישי של 2015 הסתכמו המכירות של אלביט מערכות, שבשליטת איש העסקים מיקי פדרמן בכ-2.2 מיליארד דולר. באלביט מערכות סירבו למסור היום התייחסות לדברים.