השלב הבא במאבק במחירי הדירות: הקלה בהכשרת אדריכלים

חשיפת גל"צ: קבינט הדיור צפוי לקדם את המהלך, לאחר שהתגלה כי הצעות תכנון מעוכבות בגלל מחסור באדריכלים שיאשרו אותן ■ במסגרת המהלך, בוגרי לימודי אדריכלות יוכלו להתמחות ברשויות המקומיות 

פרויקט Hi Tower רמת גן, הדמיה/ישר אדריכלים
פרויקט Hi Tower רמת גן, הדמיה/ישר אדריכלים

למרות שורת צעדים והרבה מסיבות עיתונאים והודעות לעיתונות, נראה כי מחירי הדירות לא ממש מתרשמים מכל ההכרזות ונשארים מאוד גבוהים. בכל זאת, אי-אפשר לזלזל במאמצים הניכרים להילחם באחת הבעיות הכי קשות של המשק הישראלי: המחירים הבלתי סבירים של דירות.

הבוקר (ג') פורסם לראשונה בגלי צה"ל כי עוד חסם תכנוני יוסר בקרוב: תוכניות דיור שמוגשות לאישור המועצות המקומיות והעיריות השונות, צריכות לעבור סדרת אישורים, ובין השאר של אדריכל. הבעיה היא שאין מספיק אדריכלים באופן כללי, ובפרט ברשויות המקומיות, באופן שמאריך מאוד את ההמתנה לאישור כל תוכנית.

קבינט הדיור ייזום הקמת כמעט 200 תקנים חדשים להתמחות של אדריכלים ברשויות המקומיות, באופן שעשוי לפתור את החסם הזה בשתי דרכים. ראשית, הכשרת עשרות אדריכלים נוספים מדי שנה, דבר שיצייד את הרשויות המקומיות בעוד עשרות פרחי אדריכלות שיוכלו להתעסק בתוכניות האלה מלכתחילה.

ח"כ רחל עזריה ממפלגת כולנו, מיוזמות המהלך, מסרה כי "גילינו שאדריכלים צעירים לא יכולים להתמחות ברשויות מקומיות, ואין מספיק בודקים של תוכניות הבנייה, והן מתעכבות. לכן, יחד עם קבינט הדיור ומשרד הכלכלה מצאנו פתרון שיאפשר לאדריכלים הצעירים להתמחות כבודקי תוכניות, מה שיאפשר שחרור של עוד חסם בבניית דירות ויאפשר בנייה של הרבה יותר דירות הרבה יותר מהר".

אם הכול ילך כשורה, מי שיסיימו עוד בסוף השנה האקדמית הזו את לימודי האדריכלות שלהם באוניברסיטאות, יוכלו להתמחות ברשויות המקומיות.