תחרות ל"עובדה" ול"המקור": ערוץ 20 יעלה תוכנית תחקירים

מדובר בתוכנית תחקירים שבועית שתושק בעוד כחודש ותשובץ בפריים-טיים ■  בערוץ רצו שקלמן ליבסקינד יגיש את התוכנית, אולם נראה כי הדבר לא יצא לפועל 

קלמן ליבסקינד / צילום: איל יצהר
קלמן ליבסקינד / צילום: איל יצהר

ערוץ 20 יוצא להפקת תוכנית תחקירים פוליטית-חברתית - כך הודיע היום (ג') ערוץ המורשת הייעודי. ל"גלובס" נודע כי בערוץ רצו שקלמן ליבסקינד יגיש את התוכנית, אולם נראה כי הדבר לא יצא לפועל.

מדובר בתוכנית תחקירים שבועית שתושק בעוד כחודש ותשובץ בפריים-טיים.

על-פי רישיונו, ערוץ 20 יכול לשדר תוכני אקטואליה ותכנים בענייני היום וכן תוכניות תעודה ותחקיר. לדברי הערוץ, התוכנית החדשה תיכנס בקטגוריה האחרונה.

על-פי כללי מועצת הכבלים והלוויין, הרוב המכריע של שידורי הערוץ אמור לעסוק בנושאים "בראי המורשת", ובימים אלה מתנהל במועצה שימוע סביב השאלה אם להרחיב את התחומים האחרים.

לערוץ אין לפי שעה אישור לשדר חדשות, אף שהוא הגיש בקשה רשמית לעשות זאת, והוא ממתין לתום השימוע שמתנהל על-מנת להחליט אם להמשיך בהתנהלות כדי לקבל רישיון זה.

עם ההודעה על השקת התוכנית החדשה השמיצו בערוץ 20 את תוכניות התחקיר "המקור" ו"עובדה", וכתבו: "אנו נציג לראשונה קול אחר בטלוויזיה הישראלית ומבלי להתנצל על כך".

את התוכנית יערוך משה כץ, שערך במשך כעשור את "כלבוטק" בערוצים 2 ו-10 וכיום משמש כסמנכ"ל התוכניות של הערוץ.

"תוכנית התחקירים החדשה של ערוץ 20 תחשוף סיפורים ועוולות, בהתאם לרוח הערוץ, ותתמקד בפעילות גופים ציבוריים, עמותות וארגונים הפועלים בזירה הפוליטית-חברתית, תוך שילוב סיפורים פריפריאליים וקולות שונים מהחברה הישראלית, שלא זוכים למקום של כבוד בערוצים האחרים", לשון הודעת הערוץ לעיתונות.

בערוץ 20 סירבו להתייחס לזהות מגיש התוכנית.