מטיילים בארץ: פנטזיה מדברית אחרי הסופות והשיטפונות

כפר הנוקדים הוא נקודת יציאה טובה לטיולים בבקעת קנאים, ברגל ובאופניים ■ ויש גם מפלים מרהיבים

בקעת קנאים / צילום: יותם יעקבסון

כביש צר ומתפתל יוצא מערד לעבר מצדה. בתיה של ערד, על גגותיהם האדומים ועל גינותיהם המוריקות, מסתיימים באבחה חדה. מעבר להם רק מדבר בתולי, החובק מכל עבר בנופיו הדרמטיים והחשופים. הכביש גולש אל בקעה ציורית במיוחד שבלבה, כמו נווה מדבר, צומח מקבץ צפוף של עצי תמר גבוהים. זהו כפר הנוקדים (www.kfarhanokdim.co.il).

אני מכיר את המקום עוד מראשית ימיי כמדריך, עת הייתי מגיע אליו עם תלמידי בית ספר בטיולים שנתיים שהדרכתי, וזוכר היטב גם היום את הקסם שבהגעה אליו. קצת כמו כניסה לאחת מאגדות אלף לילה ולילה: בלב הבקעה רחבת הידיים, הנקראת בקעת קנאים, וכמעט שוממה מאדם, ותחת שמי כוכבים מרהיבים, ניצב אוהל עצום. מתקרתו השתלשלו אהילי בד שהפיצו אור רך על היריעות, על המחצלות ועל המזרנים הפזורים סביב.

מאז גדל המקום והשתכלל, וכיום הוא גם מצדיק את שמו - זהו אכן כפר של ממש! אך קסמו הראשוני לא פג. החניה חיצונית. לרשות האורחים ישנה עגלה להובלת מטלטליהם וכך נותר מרחב שקט ולא נגוע, נטול כלי רכב.

לצד מתחמי הלינה הציבורית באוהלים יש אוהלים משפחתיים, סוכות ועשרות צימרים זוגיים ומשפחתיים עם שירותים ועם מקלחות צמודים, שפע פינות ישיבה נוחות וערסלים, פרטיים וציבוריים, חדר אוכל וגם פינות מסודרות לבישול עצמי. באוהל שחרזדה, שכולו בסימן קסם מזרחי נושן, פזורות פינות הסבה עם נרגילות ושש-בש, ערסלים, פינת תה וקפה ומקומות להדלקת מדורות.