"מלחמת הכוכבים 7" הפך את וולט דיסני למותג החזק בעולם

המותג דיסני עקף את המותג לגו - כך לפי נתוני ברנד פייננס ■ אפל הוא המותג בעל הערך הגבוה ביותר

דמויות הרובוטים הפופולריות R2-D2 ו-C-3PO הפכו את וולט דיסני למותג החזק ביותר בעולם, בעקבות הצלחת הסרט "מלחמת הכוכבים 7: הכוח מתעורר", שעלה לאקרנים בחודש דצמבר האחרון - כך עולה מנתוני חברת "ברנד פייננס" הלונדונית.

עם מותג "מלחמות הכוכבים", שנאמד לבדו ב-10 מיליארד דולר, דיסני קוצרת בגדול את פירות העסקה שבה שילמה לחברת לוקאס פילם 4 מיליארד דולר עוד בשנת 2012.

הסרט האחרון בסדרת "מלחמות הכוכבים" גרף מיליארד דולר במהירות שיא והפך למצליח ביותר בתולדות דיסני. בנוסף, צעצועי "מלחמות הכוכבים" הניבו עד כה עבור החברה מעל 700 מיליון דולר, כך לפי "ברנד פייננס", המדרגת מותגים בהתבסס על היכרות, נאמנות והשקעות בקידום ושיווק.

דיסני עקפה בדירוג את מותג יצרני הצעצועים הדני לגו, שירד למקום השני לאחר שהרשויות בגרמניה קנסו אותו בשל ניסיונו למנוע מרשתות שיווק למכור בהנחה מוצרים של המותג, וכן בשל סירובה של החברה למכור בתפזורת לבני בנייה לאמן הסיני אי וייויי. בטבלת 10 המותגים החזקים מופיעים השמות לוריאל, נייק וקוקה-קולה.

"ברנד פייננס" מבדילה בין עומת המותגים לשווי הכספי שלהם, שגם אותו היא מודדת. אפל נשאר המותג בעל הערך הגבוה ביותר, בשווי 146 מיליארד דולר. גוגל עקפה את סמסונג והפכה למותג השני בשוויו, עם 94 מיליארד דולר.

החברה אף ציינה לטובה כמה מותגים סיניים על ביצועים חזקים. אפליקציית המסרים WeChat של ענקית האינטרנט הסינית טנסנט הקפיצה את ערך המותג שלה ב-83% ל-6.5 מיליארד דולר. חברת הנדל"ן הסינית Evergrande הכפילה ויותר את שווי המותג שלה.

פולקסווגן הוא המותג בעל הביצוע הגרוע של השנה, בעקבות שערוריית זיוף מבחני פליטת הגזים ממנועי הדיזל. ערך המותג שלה צנח מ-30.9 מיליארד דולר ל-18.9 מיליארד דולר בלבד.