השילוט חוזר לאוטובוסים של דן: חברת כנען זכתה במכרז

תהיה אחראית לשיווק פני הפרסום של הקואופרטיב למשך 6 שנים ■ במכרז התמודדו גם החברות ברעם פרסום מקורי ולביא

אוטובוס דן / צילום: תמר מצפי
אוטובוס דן / צילום: תמר מצפי

לאחר שנתיים של הקפאה ואובדן הכנסות של מיליוני שקלים, השילוט חוזר לאוטובוסים של דן: ל"גלובס" נודע כי חברת שילוט החוצות כנען זכתה במכרז ותהיה אחראית לשיווק פני הפרסום של הקואופרטיב למשך 6 שנים. במכרז התמודדו גם החברות ברעם פרסום מקורי ולביא.

עד לפני כשנתיים שווקו פני הפרסום בדן בידי חברת השילוט כנען. בתום מועד ההתקשרות יצאה דן במכרז. באותו מכרז זכתה חברת ברעם פרסום מקורי, שהציעה דמי זיכיון של למעלה מ-3 מיליון שקל בשנה לפני הפרשת אחוזים מהפרסום עצמו - והייתה אמורה לזכות. מסיבה לא ברורה החליטו בדן לבטל את המכרז, ובמשך שנתיים לא פורסם מכרז חדש.

דן היא קואופרטיב שזוכה לתמיכה ממשלתית, אך מאחר שהיא אינה חברה ממשלתית, לא חל עליה חוק חובת המכרזים. 

חברת כנען מדיה בתנועה הוקמה בשנת 2001 על-ידי קובי כנען. 50% מהחברה נמצאים בבעלות קובי כנען, ו-50% נוספים בבעלות ג'ייסון גליק וחברת קירש מדיה הדרום-אפריקאית, וכיום היא הזכיינית הבלעדית לפרסום על גבי כ-3,000 אוטובוסים עירוניים בכל הארץ של החברות אגד, דן, קווים, מטרופולין, אגד תעבורה ומטרודן.

לאחרונה קיבלה כנען את הזיכיון לפרסום על גבי האוטובוסים באזורים מודיעין ונתניה מטעם חברת קווים ואגד תעבורה. 

בנוסף מחזיקה החברה בזיכיון הפרסום של הרכבת הקלה בירושלים, זיכיון לפרסום במטוסי ארקיע, ובשנה האחרונה השיקה החברה את הפרסום החווייתי באמצעות חטיבת ה-Road Show.

אוהד גבלי, מנכ"ל כנען מדיה, מסר: "אנו שמחים להיות החברה שמובילה את הפרסום בתנועה בישראל. בשנתיים האחרונות אנו מפתחים בשיתוף חברת אנגלית מתקני פרסום חדשניים בקנה-מידה עולמי, שאותם נשיק בחודשים הקרובים. על אף מחיר הזיכיון הגבוה אותו נאלצנו לשלם, נמשיך להמציא את עצמנו מחדש, ניצור מוצרים חדשניים ומתקדמים בקנה-מידה עולמי ונספק ללקוחותינו מוצרים באיכות, בפריסה וברמת השירות הגבוהה ביותר, כפי שאנו עושים כבר שנים".