תע"א: בוטלו מהלכי ההתייעלות החד-צדדיים ועיצומי העובדים

הנהלת החברה וועד העובדים שלה הגיעו היום לשורה של הסכמות ■ ביום א' הקרוב הם ייפגשו על-מנת להתחיל במו"מ

הנהלת התעשייה האווירית וארגון העובדים בחברה דיווחו היום (ו') בצהריים כי השיגו שורה של הסכמות, ולפיהן מהלכי ההתייעלות החד-צדדיים שתוכננו להיעשות בחברה יבוטלו, ועיצומי העובדים שעליהם איים הארגון החל מיום א' הקרוב יבוטלו גם כן. זאת, כששני הצדדים יתכנסו החל מתחילת השבוע למו"מ להשגת הסכם רחב להבראת התע"א.

מהנהלת התעשייה האווירית נמסר: "אנחנו מקווים להגעה מהירה להסכם הבראה שיבטיח את המשך צמיחתה של התע"א ואת פרנסתם של אלפי עובדיה".

במהלך הבוקר התקיימה פגישה בין מנכ"ל התע"א יוסי וייס ויו"ר ועד העובדים אהוד נוף.

נזכיר כי ארגון העובדים בתעשייה האווירית הזהיר בתחילת החודש את הנהלת החברה שאם לא תחזור בה מיידית מהכוונה לנקוט במהלכי התייעלות חד-צדדיים, הוא יפתח בעיצומים.

זאת, לאחר שלפני כחודש הודיעו יו"ר דירקטוריון החברה, רפי מאור, והמנכ"ל שלה, יוסי וייס, כי נקיטת מהלכי התייעלות חד-צדדיים בתע"א היא כורח של הנסיבות על רקע המשבר הכספי שאליו נקלעה החברה. זאת, בהיעדר משא ומתן בין הצדדים, במטרה להגיע להבנות שיאפשרו להוציא אל הפועל תכנית הבראה שגובשה בחברה וכדי לגבש הסכם קיבוצי חדש לשנים הבאות.

במסגרת הליכי ההבראה, הנהלת התע"א מתכננת פיטורים של כ-1,000 עובדים משורות החברה. גורמים ממשלתיים טענו כי החברה אף פנתה למשרד האוצר, בבקשה שיסייע במימון העלויות של המהלך, שמוערכות בכמיליארד שקל. פיטורי העובדים לא נכללים במהלכים החד-צדדיים שעליהם החליטה החברה באחרונה, וזאת מתוקף ההסכמים הנהוגים בתע"א ולפיהם הדבר טעון הסכמה מצד ארגון העובדים.

מהלכיה של הנהלת התע"א עוררו בשבועות האחרונים תרעומת בקרב העובדים, שהגיבו מצדם באספות הסברה בכל חטיבות החברה ברחבי הארץ.

בתעשייה האווירית מועסקים כ-17.5 אלף עובדים.