איבגי התקבל במחיאות כפיים ואמר: "שיבשו לי את החיים"

השחקן התייחס לאחר הצגה בת"א לחשיפת וואלה! NEWS ואמר: "הפכו לי את החיים, ימים לא קלים עוברים על המשפחה שלי" ■ עם זאת, הבהיר כי לא יתייחס לטענות ספציפיות אלא מול הרשויות, "כדי שיהיה הליך נקי"

השחקן משה איבגי התייחס אמש (א') לראשונה לחשיפת וואלה! NEWS, לפיה נשים שעבדו עמו טוענות כי הטריד אותן מינית.

"הפרסומים בימים האחרונים הפכו לי את החיים, ממש. שיבשו אותם מהקצה אל הקצה", אמר איבגי עם סיום ההצגה "שלא תתעורר הילדה" של תיאטרון חיפה בבית ציוני אמריקה בתל-אביב, שם התקבל במחיאות כפיים. "ימים לא קלים עוברים על המשפחה שלי. אני רוצה להגיד שיש לי כבוד לכל אדם באשר הוא אדם, לכל איש ולכל אישה שעבדתי איתם בעבר ובהווה. אני רוצה להדגיש, מעולם לא ניסיתי במכוון לפגוע באיש".

לאחר מכן הבהיר איבגי כי לא יתייחס לטענות נגדו בפומבי, אלא מול הרשויות - אם יידרש לכך. "אני לא רוצה להתייחס לדברים האלה ולתקשורת", אמר. "נראה לי שהכי נכון לעשות את זה מול הגורמים המוסמכים, כדי שיהיה הליך נקי, אם נצטרך".

בעקבות החשיפה, שבה העידו 6 נשים כי איבגי הטריד אותן, החלה אתמול המשטרה בבדיקת הפרטים. המשטרה פנתה לשתי נשים שנחשפו ודיווחו על עבירות מין מצדו של השחקן, במטרה לבדוק אם הן מוכנות להגיש תלונה או עדות בנושא. לפי שעה לא מדובר בחקירה, שכן לא הוגשה תלונה רשמית או נמסרה עדות נגד איבגי. במשטרה סירבו להתייחס לפרטים.

העדות המאוחרת ביותר מתייחסת למקרה שאירע ב-2013. גורמים נוספים שעבדו לצדו של איבגי בהפקות סיפרו על תלונות נוספות מצד נשים בהפקה.

3 ימים לאחר חשיפת הפרשה סיפרה אישה נוספת כי איבגי נישק אותה בכוח. ד', שעבדה עם איבגי בהפקות רבות, אמרה כי הוטרדה על-ידו לפחות 3 פעמים. באחד המקרים, טענה, משפחתו הייתה במרחק מטרים ספורים ממקום האירוע.

גל שרגיל, יו"ר עמותת "אחת מתוך אחת", הפועלת למען נפגעות תקיפה מינית, התייחסה בשבוע שעבר לפרשה. לדבריה, "אנחנו נמצאות שוב במצב שבו גבר בעל השפעה וכוח מנצל את מעמדו לתקוף מינית נשים ואחר-כך לפטר אותן ולהשתיק אותן. אנחנו מחזקות את ידי המתלוננות ומקוות שעוד נשים יבואו ויתלוננו גם. אנשים בעלי כוח ובכלל צריכים להבין שהשיח השתנה ומשתנה כל הזמן, והגבולות של מה מותר ומה אסור גם משתנים, וכדאי שיתחילו להפנים את זה".

משח"ם, ארגון השחקנים הישראלי, נמסר עם חשיפת הפרשה: "בשח"ם עוקבים אחר הדברים וסמוכים ובטוחים כי מערך החוק במדינה יעשה את תפקידו נאמנה, יבחן את הנושא ויפעל בהתאם לשיקול-דעתו ומסקנות חקירתו. לפני מספר שבועות ארגון שח"ם הפיץ וקידם את 'אמנת שח"ם נגד פגיעה מינית בתעשייה'. זהו נושא חשוב וקרוב ללב הארגון, ואנו פועלים לקדמו כדרך פעולה משותפת של כלל האיגודים והלוקחים חלק בתעשייה. שח"ם, בשיתוף מרכז הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית בתל-אביב, זמין לכל פנייה, ואנו מספקים כלים, סיוע ומעל לכל אוזן קשבת לשחקנים ושחקניות הזקוקים להם, ונמשיך לפעול כך גם בעתיד".