אישום: בנו בנייה בלתי חוקית והעלימו הכנסות ממכירת הדירות

קבלן ובעל קרקע בשכונת אל שיח בירושלים מואשמים כי לא דיווחו לרשות המסים על הבנייה ועל ההכנסות בסך מיליוני שקלים ממכירת הדירות כנדרש בחוק

פטיש דין משפט גזר דין עתירה דין וחשבון / צלם: פוטוס טו גו
פטיש דין משפט גזר דין עתירה דין וחשבון / צלם: פוטוס טו גו

כתב אישום הוגש לבית משפט השלום בירושלים נגד שני חשודים בבנייה בלתי חוקית בעיר והעלמת הכנסות של מיליוני שקלים הנובעות ממנה.

כתב האישום, שהוגש על-ידי פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי), מתייחס לבנייה ללא רישיונות של בניין מגורים בשכונת אל שיח בירושלים, כאשר הן בעל השטח והן הקבלן לא דיווחו לרשות המסים על הבנייה ועל ההכנסות ממכירת הדירות כנדרש בחוק.

כמפורט בכתב האישום, במהלך שנת 2012 פנה מוחמד עלאווי, תושב ענאתה, לעזאם השלמון מאל טור, וסיכם עמו כי יבנה בניין דירות על הקרקע שבבעלותו, בתמורה לכסף שיתקבל ממכירת חלק מהדירות.

לפי האישום, בשנים 2013-2012 עסק הנאשם בבניית הבניין, מבלי שקיבל לכך רישיונות ומבלי שהוא ובעל הקרקע דיווחו על העסקה לרשות המסים. במהלך תקופה זו מכר עלאווי דירות בבניין הנבנה בסכום כולל של כ-2.5 מיליון שקל, מתוכם קיבל במזומן כ-1.8 מיליון שקל. חלק מהתמורה ניתנה לקבלן בשווי כסף, למשל אחד הקונים שילם עבור דירתו באספקת בטון ויציקתו בבניין.

על-פי כתב האישום, במהלך התקופה המתוארת העביר עלאווי לבעל הקרקע, עזאם השלמון, כ-250 אלף שקל אשר לא דווחו לרשות המסים. עצם הסתרת קיום העסקה וההכנסות איפשר גם לקוני הנכסים להימנע מדיווח למנהל מיסוי מקרקעין, וכתוצאה מכך גם לא לשלם מס רכישה.

בנוסף לאמור, נטען, השניים לא הגישו דוחות כלל לרשות המסים, לא ניהלו ספרי חשבונות, לא הנפיקו חשבוניות מס, ובעל הקרקע גם לא דיווח על פתיחת עסק או עיסוק חדש במשלח-יד כנדרש בחוק (2728-02-16). 

.