לקוח גולן: הצטרפתי למבצע ב-29 ש' לחודש - חויבתי פי 3

הלקוח: "כל השיחות עם נציגי החברה היו חסרות טעם" ■ גולן טלקום: "עפ"י הנתונים שבידינו, הלקוח הפעיל את הסים ב-12.1.16 - כאשר המועד האחרון להפעלת הסים במסגרת המבצע היה ב-3.1.16"

מיכאל גולן / צלם: תמר מצפי
מיכאל גולן / צלם: תמר מצפי

ענף התקשורת רווי מבצעים מפתים הכוללים תעריפים של עשרות שקלים בודדים בחודש לשימוש במתכונת "הכול כלול" בטלפון הסלולרי. תעריפים טובים ושירות הולם הם ערכים שהצרכן יאמץ בשמחה, וכי למה לא? אלא שכאשר החברות מנסות להערים קשיים על מימוש תעריפים שהן עצמן מציעות, עולה טעם רע מכל המבצע, אטרקטיבי ככל שיהיה.

כך עולה מפנייתו של ל' אודות מבצע של גולן טלקום, שהיה תקף בסוף 2015 והציע תעריף של 29 שקל לחודש.

"בחודש נובמבר פורסם מבצע של גולן טלקום ב-29 שקל לחודש לשנתיים", כך כתב ל' בפנייתו, בה הוא מגולל את המתרחש לאחר שניסה להצטרף למבצע האטרקטיבי ללא ספק: "הצטרפתי לחבילה של 29 שקל לחודש, וגיליתי לתדהמתי בחיוב החודשי שחויבתי ב-100 שקל לחודש, בנוסף לחיוב של 49 שקל על כרטיס סים. כשפניתי לחברה, נאמר לי שהפעלתי את הסים אחרי המועד שבו הייתי צריך להפעילו כדי להצטרף למבצע, ולכן צירפו אותי למסלול אחר".

ל' מתקומם לנוכח ההחלטה של גולן טלקום לחייב אותו פי שלושה מהסכום שבגינו הוא הצטרף לחברה: "פשוט גנבו לי כסף מכרטיס האשראי, לא פחות מכך. עכשיו מציעים לי לעבור למסלול אחר של 39 שקל לחודש לאחר שאשלם דמי מעבר מסלול (העומדים על 50 שקל, מר"ח). אני כמובן מעולם לא ביקשתי להצטרף - לא למסלול של 100 שקל לחודש ולא למסלול של 39 שקל לחודש. אני הצטרפתי למסלול של 29 שקל לחודש", הוא מלין. 

לדבריו, "יומיים לפני הפעלת כרטיס הסים דיברתי עם נציגה של גולן טלקום, והיא לא אמרה דבר על כך שאחויב בסכום שונה ממה שסוכם. היה ברור לי מהשיחה כי אשלם 29 שקל לחודש".

לטענתו, לאחר שגילה על החיוב השונה מזה שסוכם לטענתו, הוא שוחח עם כמה נציגים של החברה, ולדבריו, "כל השיחות היו חסרות טעם לחלוטין. הם לא היו מוכנים לוותר על שקל מהחיוב שהם חייבו אותי או מדמי מעבר למסלול אחר. הם רק האשימו אותי בזה שלא קראתי את האותיות הקטנות בהסכם. אין לי מושג אפילו באיזה הסכם מדובר, משום שלא שלחו לי שום הסכם. מה ששלחו לי זה רק הוראות טכניות להפעלת הסים".

לדבריו, בעמוד הפייסבוק של גולן טלקום הוא נתקל בסיפורים דומים. "לא נשאר לי לעשות דבר פרט לעבור לחברה אחרת ולוותר על הכסף שלי", הוא אומר ל"גלובס".  

מגולן טלקום נמסר בתגובה: "הלקוח הצטרף לחברה ב-1.12.15 למבצע 29 שקל בחודש, אשר החל ב-29.11.15 והסתיים ב-27.12.15. על-פי הנתונים שבידינו, הלקוח הפעיל את הסים כחודש ימים לאחר הצטרפותו, ב-12.1.16 - כאשר המועד האחרון להפעלת הסים היה ב-3.1.16.

"חשוב להבהיר כי הפרטים בדבר סיום המבצע והמועד האחרון להפעלת הסים מצוינים מפורשות בהסכם ההתקשרות של החברה עם הלקוח. לאור כל האמור לעיל, נמצא כי החיובים שבגינם חויב הלקוח הם תקינים".