הבורסה בת"א: יבוצעו אנליזות על חברות הטכנולוגיה והביומד

האנליזות, שתבצע חברת המחקר הבינלאומית אדיסון, באות לצמצם את חוסר ההבנה הקיים בשוק לגבי חברות אלו, וכדי לקדם ההשקעה בהן - מתוך ניסיון לשפר את מחזורי המסחר ■ החברות המסוקרות חייבות להסכים לאנליזה, ולממן את חלקה

בורסת תל אביב / צילום: תמר מצפי
בורסת תל אביב / צילום: תמר מצפי

הבורסה בת"א ממשיכה בניסיונות לשפר את מחזורי המסחר, והיא תבצע בשיתוף עם חברת המחקר הבינלאומית אדיסון אנליזה לחברות הטכנולוגיה והביומד הנסחרות בבורסה בתל אביב, מתוך מטרה לצמצם את חוסר ההבנה הקיים בשוק לגבי חברות אלו, וכדי לקדם ההשקעה בהן. 

האנליזה תכלול הן ניתוח פיננסי והן ניתוח מדעי של החברה וכן יוצג טווח מחיר יעד לחברה. התוכנית תופעל רק כאשר יצטרפו 10 חברות לפחות.

האנליזה היא חלק במסגרת יישום המלצות הוועדה לקידום השקעות בחברות ציבוריות הפועלות בתחום המחקר והפיתוח ("ועדת המו"פ"), והיא נעשית במטרה לספק תמחור הולם לחברות הטכנולוגיה והביומד. לצד ההסכם עם אדיסון, הבורסה נמצאת בימים אלו במגעים לחתום עם חברת מחקר בינלאומית נוספת.

הבורסה מוסרת בהודעה, כי פרסום אנליזות של גופי מחקר הוא אחד המנגנונים החשובים והמוכרים בעולם לקידום תמחור הולם של חברות נסחרות, והוא יסייע בבחינת המידע המפורסם על ידי החברות ובתמחור ניירות הערך שלהן.

לדברי הבורסה, "הבנה מעמיקה של עיסוק החברה הינה תנאי הכרחי להשקעה מושכלת ולפיתוח השוק. בבורסה בתל-אביב נסחרות כ-130 חברות טכנולוגיה וביומד הנסחרות רק בבורסה בתל אביב או נסחרות בארץ ובחו"ל, אך בשוק הישראלי כמעט ולא מפורסמות אנליזות על חברות הפועלות בתחום מתפתח זה. בנוסף לחברות אלה, תוכל כל חברה העוסקת בתחומי ההיי-טק, טרום הנפקתה לראשונה בבורסה בתל-אביב, להצטרף לפרויקט זה ולקבל אנליזה עוד טרם רישומה למסחר".

חברת אדיסון מעסיקה למעלה מ-100 אנליסטים ומסקרת למעלה מ-420 חברות ברחבי העולם. אדיסון תפיץ את האנליזות ברחבי העולם באמצעות רשתות חברתיות ורשימות התפוצה הנרחבות שלה. הגישה לאנליזות תהיה חופשית וללא כל הגבלה.

על מנת לשמור על אנליזה בלתי תלויה ואי הטיה של עורך האנליזה, החברה המסוקרת תחתום על הסכם עם הבורסה לקבלת שירותי האנליזה למשך שנתיים. החברה לא תוכל לצאת מהפרויקט במהלך תקופה זו. האנליזה תמומן על ידי החברות המסוקרות ובחלקה על ידי הבורסה ועל ידי משרד האוצר באמצעות המדען הראשי שישתתפו במימון האנליזות עבור חברות קטנות ובינוניות. 

האנליזות יפורסמו בשפה האנגלית, ולחברות הנסחרות רק בתל אביב יתווסף תקציר בעברית. האנליזות יפורסמו לפחות ארבע פעמים בשנה, לאחר פרסום הדוחות הכספיים של החברה המסוקרת. בנוסף, חברת המחקר תפרסם עדכון לעבודת אנליזה לאחר דיווח של חברה מסוקרת על אירוע מהותי, במידה ולדעת חברת המחקר האירוע המהותי מצריך עדכון בעבודת האנליזה האחרונה שניתנה.