על רקע קשיים כלכליים: משרד הפרסום מגזרים ייסגר

סוכנות הפרסום הדיגיטלית אקליפטוס, אף היא בבעלות דן אילן וירון ברנהולץ, ניצלה לאחר שבעלי פרסום גל-אורן, שרה גל ואורן אלימלך, נכנסו אליה כמשקיעים

הפרסום בוידאו /צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
הפרסום בוידאו /צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

הלחץ הגובר בענף הפרסום והמצוקה התזרימית שאליה נקלעו חלק מהמשרדים מביא לעסקה נוספת של שינויי בעלות במטרה לשרוד. ל"גלובס" נודע כי הפרסומאים אורן אלימלך ושרה גל, בעלי משרד הפרסום גל-אורן, נכנסים כמשקיעים בסוכנות הפרסום הדיגיטלית אקליפטוס.

כניסת המשקיעים נועדה לייצב את המשרד, שנקלע לאחרונה לקשיים כלכליים ותזרימיים, שנבעו בעיקר מכך שחלק מרווחיו נמשכו על-מנת לנסות להציל משרד אחר של הבעלים - מגזרים.

מגזרים ואקליפטוס נמצאים בבעלותם של דן אילן וירון ברנהולץ. השניים אינם אנשי פרסום, והכניסה שלהם לענף נעשתה כהשקעה פיננסית. לפני כ-6 שנים הם נכנסו לשותפות עם איש הדיגיטל המוערך מאור חן באקליפטוס, ובניהולו של חן החברה שגשגה.

סיפורו של משרד הפרסום הוותיק מגזרים שונה. לפני כשנתיים, כשבאומן-בר-ריבנאי מכר את מניותיו לקבוצת הפרסום הבינלאומית פובליסיס, הוא יצא מכל העסקים שהיה שותף בהם ולא היו חלק מהעסקה הבינלאומית - בהם מגזרים.

מדובר במשרד המתמחה במגזרים, שבימיו הטובים נחשב למוביל בתחום. אילן וברנהולץ החליטו להמר על המשרד ורכשו מבאומן את חלקו, אף שכבר אז הוא סבל ממצוקת אשראי.

לניהול המשרד גויסה גלית בן-שמחון, שעשתה מהלכים לייצב אותו ואף גייסה מספר לא מבוטל של תקציבים חדשים, אבל בשל היעדר אשראי והזרמת כספים של הבעלים, היא פרשה ואף תבעה את השניים. במקביל נתבע המשרד על-ידי כמה אמצעי תקשורת שטענו כי הוא חייב להם כסף.

עם הזמן חל שינוי משמעותי גם באקליפטוס, לאחר שחן פרש לטובת מנכ"לות במקאן דיגיטל. במקומו מונה ארז ברכץ, אך אף שהוא נחשב לדמות מוערכת, הבעיות שניצבו בפניו כבר היו כבר מעבר לעניינים מקצועיים.

שלא לייחוס, מספרים מקורבים למשרדים כי ניהול פיננסי כושל של שני המשרדים על-ידי הבעלים הביא אותם למשבר חמור. לדבריהם, בחודשים האחרונים ניסו אילן וברנהולץ להציל את מגזרים באמצעות שימוש במשאבים של אקליפטוס, מה שהכניס לסחרור גם אותו.

עבור סוכנות דיגיטל אורך נשימה כספי הוא גורם מכריע, בשל תנאי התשלום הנהוגים בתחום. שני גופי המדיה המשמעותיים, גוגל ופייסבוק, כמעט אינם מאפשרים אשראי ארוך, והמשרדים נדרשים לשלם בשוטף+30, ומי שאינו משלם - נחסם. אקליפטוס נכנסו לסכנה קיומית, ובשבועות האחרונים חיפשו פתרון בדמות משקיע או חברה תרכוש עבורם מדיה.

המשקיעים לאקליפטוס נמצאו, אך נראה שעבור מגזרים זהו סוף הדרך. ל"גלובס" נודע כי בשבועות האחרונים פוטרו כמעט כל העובדים, למעט שניים - אחד המטפל במגזר הרוסי ואחד המטפל במגזר בערבי - אך גם זה באופן זמני.

הפעילות שנותרה תועבר למשרד פרסום מתמחה במגזר הערבי, ומגזרים ייסגר.

ברכץ, מנכ"ל אקליפטוס, מסר בתגובה: "אקליפטוס חזקה ואיתנה ונטועה היטב בקרקע. הכניסה של אורן אלימלך ושרה גל חשובה ומבטיחה שאקליפטוס ימשיך לצמוח".

אילן וברנהולץ לא מסרו תגובה עד לפרסום הידיעה. המשקיעים החדשים בחרו שלא להגיב.