שכחתם סיסמה? האפליקציות שעושות סדר בסיסמאות שלכם

מדי יום אנו עוברים בין לא מעט אתרים שמחייבים אותנו להקליד סיסמה ■ "גלובס" מציג 7 אפליקציות חינמיות (המציעות גם גרסה משודרגת בתשלום), שעושות את החיים של מאותגרי הזיכרון לפשוטים יותר

קריירה הייטק סלולר / צילום: thinkstock
קריירה הייטק סלולר / צילום: thinkstock

מדי יום אנחנו עוברים בין לא מעט אתרים שמחייבים אותנו להקליד סיסמה כדי שנוכל לגלוש בהם. מכניסה לרשתות חברתיות, דרך בדיקת מצב חשבון הבנק ועד קביעת תור בקופת-חולים ואפילו הזמנת פיצה באפליקציה החביבה עליכם - לכל אלה נדרשת סיסמה, והיא לא תמיד נשלפת מהזיכרון בקלות רבה כל-כך.

עשרות אפליקציות מציעות לעשות סדר מתבקש בסיסמה שהזנתם ברישום לאתרים השונים. חלקן מאפשרות כניסה מיידית לאתרים שדורשים הזנת סיסמה בכל פעם, אחרות מציעות לשמור את הסיסמאות גם אצל חבר שאתם סומכים עליו.

"גלובס" מציג 7 אפליקציות חינמיות (המציעות גם גרסה משודרגת בתשלום), שעושות את החיים של מאותגרי הזיכרון לפשוטים יותר.

Passible

אחרי הכנסת סיסמת מאסטר שמטרתה למנוע גישה לנתונים האישיים שלכם (או באמצעות זיהוי בטביעת אצבע), מציעה האפליקציה להכניס פרטי כרטיס אשראי, חשבון בנק, פייפאל, ג'ימייל, אינסטגרם ופייסבוק, כך שתוכלו להיכנס לכל אחד מהאתרים הללו דרך האפליקציה, המאפשרת גם לסנכרן, לייבא ולייצא מידע. הגרסה המשודרגת מציעה גיבוי ואחסון בהיקף אינסופי.

Loginbox

האפליקציה מאפשרת להיכנס דרכה לכל אתר שתבחרו בלי להזין סיסמה בכל פעם מחדש, כולל לאתרים הדורשים מענה של שאלות ביטחון. האפליקציה זוכרת את הסיסמה שלכם, והיא תקצר את הכניסה לאתרים לפי בחירה (בגרסה החינמית ניתן להכניס עד 3 אתרים, ובתשלום של 32 שקל ניתן להכניס מספר בלתי מוגבל של אתרים). המידע מוצפן ומאובטח, וניתן גם לבחור להגן על המידע עם סיסמה או באמצעות זיהוי באצבע.

PasswordBox

גם אפליקציה זו מאפשרת באמצעות הזנת סיסמת מאסטר כניסה לנתונים, שמירה על הסיסמאות באתרים השונים וגלישה אליהם דרכה. הבונוס: אפשר לשתף את הסיסמה עם חברים או בני משפחה שאתם סומכים עליהם.

Surepass

בדומה למתחרות, גם האפליקציה הזאת תדרוש מכם לזכור סיסמה אחת בלבד - את סיסמת הכניסה אליה. החיפוש אחר הסיסמה הרצויה נעשה בקלות וביעילות, ורק באחרונה עודכנו אינדקסים שונים לחיפוש.

Keepass Touch

אפליקציה השומרת את כל הסיסמאות ומאפשרת גישה אליהן מכל מכשיר - סלולרי, טאבלט או מחשב - באמצעות האתר או האפליקציה. כמו כן ניתן לייבא ולייצא קבצים מדרופבוקס, לפתוח אתרים באופן ישיר ועוד.

Ipassword

מדובר באפליקציה למכשירים של אפל המציעה מלבד שמירת סיסמאות תזכורת לנתונים נוספים שאנחנו נוטים לשכוח, למשל תאריכים של ימי הולדת, מידות בגדים ונעליים של קרובי משפחה, מרשמים לתרופות, כרטיסי ביקור, אנשי קשר ועוד. האפליקציה מאפשרת כניסה ישירה לאתרים שאת סיסמתם היא זוכרת ומציעה אינספור שירותים - בהם גנרטור ליצירת סיסמאות שאיש לא יוכל לנחש וגיבוי הנתונים ב-Icloud, אייטיונס, דרופבוקס ועוד.

Keeper

אפליקציה השומרת את כל הסיסמאות הנחוצות ב"כספת" הווירטואלית. גם כאן ניתן להיכנס ישירות לאתרים ללא הזנת סיסמה או לקבל רעיונות לסיסמאות מסובכות. עוד ניתן לאחסן תמונות וסרטוני וידאו, כולל תמונות פרטיות שיישמרו בכספת ולא באלבום הסלולרי. האפליקציה מבצעת סנכרון בין המכשירים שבשימוש ומאפשרת גיבוי חינם ל-30 יום. עלות של גיבוי שנתי - 30 דולר. 

5 כללים לבחירת סיסמה

■ בחרו סיסמה ארוכה שמרכיביה שונים: שילוב של אותיות קטנות וגדולות, ספרות וסימנים. 

■ למרות הטרחה, ההמלצה היא לשנות סיסמאות מדי כמה שבועות. 

■ הימנעו משימוש באותן סיסמאות לאתרים שונים. 

■ הימנעו מסיסמאות שהן מובנות מאליהן, כמו שימוש בשמכם ובתאריך הלידה שלכם. 

■ במקום שימוש במילים מוכרות, המציאו מילים שלא קיימות (למשל ראשי-תיבות של כוכבי הספורט האהובים עליכם).