ערוץ 10 מחרים את פרסי האקדמיה לטלוויזיה

זאת לאחר שבאקדמיה ביקשו להציב את התוכנית "בייבי בום" בקטגוריית הריאליטי - בעוד שבערוץ 10 מתעקשים כי יש להגדיר את התוכנית כדוקומנטרית

יוסי ורשבסקי / צילום: גיא קרן
יוסי ורשבסקי / צילום: גיא קרן

מנכ"ל ערוץ 10, יוסי ורשבסקי, החליט שלא להגיש אף אחת מתוכניות הערוץ כמועמדים לפרסי האקדמיה הישראלית לטלוויזיה

ל"גלובס" נודע כי ורשבסקי קיבל את ההחלטה לאחר שבאקדמיה ביקשו להציב את התוכנית "בייבי בום" בקטגוריית תוכנית הריאליטי - בעוד שבערוץ 10 מתעקשים כי יש להגדיר את התוכנית כדוקומנטרית. 

בשנה שעברה החרימו יוצרי "בייבי בום", תוכנית הדגל של ערוץ 10, את התחרות, ובעקבותיהם עשו זאת גם יוצרי הסדרה של זכייינית ערוץ 2 רשת, "אימהות", גם כן בשל הגדרתה כדוקו-ריאליטי.

לאורך השנים ערוץ 10 קטף פרסים רבים בתחרות, וההחלטה עשויה לפגוע בתוכניות שזוכות להערכת האקדמיה לטלוויזיה, ובהן "ערב טוב" של גיא פינס, "הצינור" של גיא לרר, "לונדון את קירשנבאום" ו"המקור". 

מוש דנון, יו"ר האקדמיה לטלוויזיה, מסר ל"גלובס" כי "ערוץ 10 החליט שלא להגיש את תוכניותיו לתחרות האקדמיה, וזאת בשל העובדה שהקטגוריות וההגדרות שלנו אינן תואמות את תפיסותיו.

"הוויכוח החל, לדברי ורשבסקי, ביום בו החליטה האקדמיה לסווג את 'בייבי בום' כריאלטי ולא כדוקו... לדעתנו אסור לפרוץ את הגדרות הזאנרים, כי כל פירצה תפגע בתעשייה שלמה... עמדתנו היא עקרונית!". 

לדברי דנון, "אני חושב שורשבסקי עושה טעות. ניסינו לדבר איתו, והוא מבוצר. אני לחלוטין מבין שהעולם השתנה, וצריך לבדוק התאמות לשינויים. זה חלק מהאג'נדה שלי באקדמיה, אך מבחינתי כל שינוי בהגדרות מצריך רב-שיח של התעשייה". 

מערוץ 10 נמסר: "כבר בשנה שעברה היו לערוץ 10 השגות לגבי החלוקה לקטגוריות בתחרות. למרות זאת, הערוץ הגיש תוכניות לתחרות תחת מחאה, ועם הבטחה של האקדמיה לדיון משותף, פתוח וכן עם הזכייניות. לצערנו, זה לא קרה.

"ערוץ 10 קורא לאקדמיה לערוך רב-שיח בין הזכייניות והיוצרים, על-מנת לקבוע קטגוריות מוסכמות, ועל-מנת לערוך טקס חלוקת פרסים מכובד, שיכבד את התעשייה שחשובה כל-כך לכולנו".