3 עדויות חדשות: "איבגי ניסה לנשק אותי ברכבו ובחדר האיפור"

ק': "הוא אמר לי 'כנסי לאוטו' ואז ניסה לנשק אותי. בזמן שאיפרו אותי הוא נתן לי נשיקה בפה, ללא רצוני" ■ ר': "הוא זרק אותי על המיטה במלון ושלח יד מתחת לחולצה שלי" ■ איבגי: "ראוי שהדברים יתבררו בידי הגורמים המוסמכים"

בעקבות חשיפת הטענות על הטרדה מינית מצד משה איבגי בוואלה! NEWS בשבוע שעבר, מתייצבות הערב (ג') נשים נוספות וטוענות כי הוטרדו על-ידי השחקן הבכיר.

השחקנית ק' טוענת כי בשנת 2011, כשהייתה בשנות ה-30 לחייה, שיחקה בהפקה בה כיכב איבגי. "הייתי מאוד מאוד נרגשת, גם מהתפקיד שקיבלתי וגם לשחק לצד איבגי", סיפרה ק' לוואלה! NEWS. "הייתה הקראה. אחרי ההקראה הגעתי לאופניים שלי, והוא תפס אותי על הכביש עם הרכב שלו. הוא עשה לי מין ג'סטה כזאת, ואמר לי 'בואי בואי, נדבר קצת על התפקיד, כנסי לאוטו'. ביני לבין עצמי הרגשתי שזה לא לעניין שאכנס לאוטו שלו, אבל עם המעמד שלו... את לא יודעת מה לעשות בסיטואציה כזאת. את יודעת שזה לא נכון, אבל טוב, יאללה, בואי ניכנס.

"באוטו הוא ניסה להתקרב אליי. הוא ניסה לנשק אותי. לא נתתי לו. התרחקתי ונמנעתי. אמרתי: 'אני מאוד מאוד שמחה שאנחנו משחקים ביחד', ויצאתי מהאוטו בנימוס. אמרתי לו שאני ממהרת או משהו כזה, ויצאתי. הייתה לי תחושה נורא נורא מבלבלת. תחושות לא נעימות כאלה".

"לאחר מכן", מוסיפה ק', "ביום צילום, בזמן שאיפרו אותי, הוא הגיע ונתן לי נשיקה בפה. לא פחות ולא יותר. ממש ללא רצוני וללא הסכמתי. אני יושבת על הכיסא מול המראה, המאפרת מאפרת אותי, ואיבגי מגיע ונותן לי נשיקה על הפה. אמרתי לו: 'זה לא נעים לי. אני מבקשת ממך לא לעשות את זה שוב פעם'. לא מתנהגים ככה. זה מאוד לא מקצועי. וזה לא גרם לי להרגיש טוב. הרגשתי מאוד מאוד מושפלת. מאוד.

"ידעתי שבמוקדם או במאוחר יבוא תחקיר כמו זה שפרסמתם. התחקיר החזיר אותי למקום שהייתי בו. הציף בי את אותם דברים שהדחקתי. אחת הסיבות לבוא ולספר לכם על זה היא כדי שדברים כאלה לא יחזרו על עצמם. שדברים יהיו יותר מקצועיים", סיכמה ק'.

 

"אני כבר לא בתעשייה, והוא אחת הסיבות"

במקרה נוסף שהגיע לידי וואלה! NEWS, השחקנית ר' טוענת כי איבגי הטריד אותה לפני כ-15 שנה. "השתתפתי בהצגה שבה הוא שיחק בתפקיד הראשי, והייתי צריכה לעשות איתו חזרה. כיוון שהוא היה בצילומים, הוא התאכסן במלון בתל-אביב, וביקש ממני להגיע אליו לחדר המלון לצורך חזרות. בכלל לא חשבתי שיש משהו לא בסדר בזה, כי לא עלה על דעתי שיכול להיות משהו לא בסדר בזה.

"כשהגעתי לחדר עברה בדיוק דקה וחצי עד שהוא זרק אותי על המיטה, נשכב עליי, היד שלו הייתה מתחת לחולצה שלי, והוא פשוט התקדם לו. אני, בגלל הגיל שלי, הצלחתי להוציא אותו מזה דרך זה שדיברתי איתו על אשתו ועל הילדות שלו, וכמה לא נעים לי. הבנתי טוב מאוד שאני לא יכולה להגיד 'לא' באופן בוטה, כי אני מפסידה את התפקיד באותו רגע, ושאני צריכה לצאת דרך לצאת מזה.

"מצאתי דרך לצאת מזה. לאחר מאבק, הוא כאילו התרצה בסופו של דבר. זה היה ממש מזעזע. בסופו של דבר הצלחתי להוריד אותו ממני ולהביא אותו למצב של עבודה. זו הייתה חווייה מגעילה מאוד ומשפילה, במובן הזה שאני לא יכולה להגיד פשוט לא, לא יכולה להעיף לו סטירה ולא יכולה להתקשר למשטרה, כי זה יפגע בי מקצועית באותו רגע. הייתי צריכה את התפקיד הזה. יש פער בין התדמית הציבורית של איבגי לבין מה שאתה פוגש באחד על אחד".

אישה נוספת העלתה לאחר פרסום התחקיר פוסט בפייסבוק ובו טענות להטרדה מילולית בידי איבגי. יצוין כי הפוסט פורסם במקור בשם גלוי. "זה מרתיח שהדיון מוסט מיד אל הפוליטיקה, בטענה ש'איך יכול להיות שנזכרים דווקא עכשיו'", כתבה האישה. "בזמנו, כשעבדתי כמלבישה עם איבגי (לפני כ-7 שנים), לא העזתי לדווח, כי נורא רציתי את העבודה. מי אני בתעשייה הזאת, מי יקשיב לי? בטח לא אקבל עוד עבודות אם אדבר... אז נכון שהוא לא נגע בי מעולם, אבל הטריד ועוד איך הטריד. אחד הנאלחים שפגשתי בתעשייה ההיא. מזל שאני כבר לא שם, והוא אחת הסיבות לצערי".

עו"ד ציון אמיר מסר בשמו של משה איבגי: "מרשי עובר ימים קשים מאוד. גם הוא וגם אני סבורים כי מדובר בסוגיות הרות-גורל שראוי להן להתברר בידי גורמים מוסמכים. במקרה שמרשי יידרש שם להגיש את גרסתו המלאה, הוא ישתף פעולה באופן מלא".