זה הנתון שמקפיץ את הנפט בכ-4% ל-32 דולר לחבית

מלאי הנפט בארה"ב ירד ב-800 אלף חביות בשבוע החולף, בעוד בשוק ציפו לעלייה של כ-3 מיליון חביות ■ שר הנפט האיראני קורא לדיאלוג עם סעודיה כדי לבלום את המפולת ■ אנליסטים ספקנים: מדברים הרבה על הורדת התפוקה, אבל לא עושים כלום

נפט / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
נפט / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

מחיר הנפט  מזנק היום (ד') אחרי הנפילה אתמול, וזאת בעקבות ירידה חדה מהצפי במלאים בארה"ב וכן לאחר שאיראן הודיעה מוקדם יותר היום כי היא מוכנה לדון עם סעודיה על נקיטת צעדים לבלימת המפולת במחירי הנפט. אמש נפל מחיר הנפט מסוג WTI ב-6% והברנט צנח ב-8%. כעת החוזים על הנפט מזנקים בכ-4%.

ב-17:30, שעון ישראל, פורסם נתון המלאים השבועי שהצביע על ירידה של 800 אלף חביות בשבוע החולף, בעוד בשווקים ציפו לעלייה של כ-3 מיליון חביות, לאחר עלייה של יותר מ-7 מיליון חביות בשבוע הקודם.

מוקדם יותר היום דווח ב-Press TV, הטלוויזיה הממלכתית באיראן, כי שר הנפט האיראני ביג'ן זנגנה אמר כי טהרן מוכנה לדון עם סעודיה על המצב הנוכחי בשוק הנפט. 

"אנו תומכים בכל סוג של דיאלוג ושיתוף-פעולה עם חברות באופ"ק ובכללן סעודיה", אמר זנגנה.

לאחרונה חידשה איראן את מכירת הנפט שלה למדינות המערב בעקבות הסרת הסנקציות. בכך היא הגדילה את היצע הנפט העולמי והוסיפה ללחץ המחירים. 

למרות הודעה שר הנפט האיראני, בשוק ספקנים באשר לשיתוף-פעולה סעודי-איראני לבלימת המפולת. כזכור, שתי המדינות אויבות מושבעות. אנליסטים בבנק IG סבורים כי גם אם הנפט יעלה היום, תהיה זו עלייה קצרת-טווח.

"שמענו הרבה דיבורים לאחרונה על הורדת התפוקה, אבל לא ראינו מעשים", מסר ל-CNBC האנליסט אוון לוקאס מ-IG.