האם נתניהו יחשוף את פגישותיו עם אדלסון? המחוזי ידון שוב

ביהמ"ש העליון קיבל את ערעורם של שלדון אדלסון ועורך "ישראל היום" עמוס רגב על החלטת ביהמ"ש המחוזי, שחייב את רה"מ לחשוף את פגישותיו עם השניים - לבקשת רביב דרוקר וחדשות 10 ■ התיק הוחזר לדיון מחודש במחוזי

בית המשפט העליון קיבל היום (ד') את ערעורם של איל ההון שלדון אדלסון ועורך "ישראל היום" עמוס רגב על החלטת בית המשפט המחוזי בירושלים, שחייב את ראש הממשלה בנימין נתניהו לחשוף את פגישותיו עם אדלסון ורגב.

בחודש דצמבר אשתקד קיבל שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, דוד מינץ, את עתירת חברת חדשות 10 והעיתונאי רביב דרוקר, שהוגשה באמצעות עו"ד יונתן ברמן, והורה לראש הממשלה בנימין נתניהו למסור מידע על פגישותיו עם איל ההון שלדון אדלסון ועם עורך "ישראל היום" עמוס רגב. מינץ קבע כי האינטרס הציבורי בחשיפת המידע על השיחות גובר על האינטרס של ראש הממשלה בפרטיות, וחייב את משרד ראש הממשלה בהוצאות משפט בסך 5,000 שקל.

ואולם, שופטי העליון, מרים נאור, אליקים רובינשטיין וסלים ג'ובראן, קבעו היום כי מכיוון שמדובר במסירת מידע שעלול לפגוע באדלסון וברגב, "הרי שדרך המלך הייתה לפעול בהתאם לסעיף 17(ג) לחוק חופש המידע וליתן לשניהם הזדמנות להשמעת טענותיהם בדרך שתיקבע על-ידי בית המשפט"; ואולם בית המשפט המחוזי לא פעל כך, ועל כן יש להחזיר את התיק לדיון מחודש במחוזי. 

זיקה בין ראש הממשלה לעיתון?

בפברואר 2015 הגיש דרוקר לממונה על יישום חוק חופש המידע במשרד ראש הממשלה את תיעוד מועדי שיחות הטלפון שנערכו בין נתניהו לבין אדלסון ורגב ב-3 השנים שקדמו ליום ה-11 בפברואר 2012. דרוקר ביקש פרטים אודות תאריך כל שיחה, שעתה והזמן שנמשכה. בקשתו נדחתה.

בפנייה לבית המשפט טען דרוקר כי חשיפת תיעוד מועדי השיחות בין ראש הממשלה לבין בעלי העיתון ועורכו הראשי תאפשר לציבור לבחון לאשורה את שאלת קיומה של זיקה בין ראש הממשלה לבין עיתון "ישראל היום". מנגד ציינה הממונה על חופש המידע טענה כי הדבר מהווה "פגיעה בפרטיות" באופן המצדיק את דחיית הבקשה. 

כעת, כאמור, יוחזר התיק לדיון בבית המשפט המחוזי, שם ייתן השופט פסק דין חדש, לאחר שייתן דעתו לטענות כל הצדדים. נציין כי שופטי העליון בחרו בהחלטתם שלא להתייחס לטענות לגופם של דברים.