משנים כיוון: צפו בדגם חדש במיזם המכוניות של עידן עופר

אחרי ששרפו מיליארדי שקלים, החליטו ביצרנית הרכב הישראלית-סינית שבבעלות עידן עופר לשנות כיוון אסטרטגי ■ קבלו הצצה לרכב הכביש-שטח החשמלי החדש של קורוס שיושק רשמית בקרוב

יצרנית הרכב הסינית קורוס הודיעה לאחרונה כי היא משנה כיוון אסטרטגי ובכוונתה להתחיל לפתח ולייצר כלי רכב חשמליים והיברידיים נטענים. החשיפה הרשמית מתוכננת לתערוכת הרכב של בייג'ין באפריל אולם העיתונות הסינית כבר מיהרה להדליף פרטים ראשונים על הרכב החשמלי הראשון של החברה, שייצורו הסדרתי אמור להתחיל ב-2017.

מדובר בגרסה חשמלית של רכב הכביש-שטח החדש קורוס 5, שיושק השנה בסין עם מנוע 1.6 ליטר טורבו-בנזין רגיל. הגרסה החשמלית, שנחשפה באירוע פנימי של החברה, מבוססת על אותה פלטפורמה אולם מצוידת במערך של סוללות ליתיום, שמותקנות באזור רצפת הרכב. את ההנעה החשמלית תפתח עבורה חברת "מאגנה" האוסטרית וטווח הנסיעה ינוע סביב ה-200 קילומטר בין טעינות.

לצד גרסה זו תוצע גם גרסה היברידית נטענת, שתוכל לנוע למעלה מ-30 קילומטר על חשמל בלבד. שתי המכוניות יציעו רמת זיהום נמוכה מאד, שתאפשר להן לזכות בהטבות המס על כלי רכב נקיים בסין.

במקביל נחשפו עוד תוכניות של החברה, שכוללות בין השאר ייצור של מכונית סדאן-מנהלים גדולה ומפוארת החל מ-2018. אגב, העיתונות הסינית פרסמה כי החברה בוחנת להקים בישראל מרכז מחקר ופיתוח לרכב "חכם", כולל רכב חשמלי ורכב עם הנעה אוטונומית. אולם לידיעה זו לא ניתן אישור מכל מקום אחר.