מגרש בגוש הגדול בצפון תל אביב מוצע למכירה ב-103 מ' ש'

מדובר במגרש בן 4 דונם, באזור המוגדר כמשולב מסחר ומגורים, הממוקם בצד הצפון-מערבי של קרן הרחובות לוי אשכול ואיינשטיין ■ למגרש בעלים פרטיים רבים, בהם הקבלן רמי שבירו, וקבוצת חג'ג' שרכשה חלק מהזכויות בקרקע ויזמה תביעה לפירוק שיתוף בין הבעלים

הגוש הגדול תל אביב / צלם: תמר מצפי
הגוש הגדול תל אביב / צלם: תמר מצפי

בית המשפט הורה על מכירת מגרש בגוש הגדול בצפון תל אביב: מדובר במגרש בן 4 דונם, באזור המוגדר כמשולב מסחר ומגורים, הממוקם בצד הצפון-מערבי של קרן הרחובות לוי אשכול ואיינשטיין. מחוות הדעת של שמאי המקרקעין גיא שרת שנעשתה לפני כשנה עולה כי הפוטנציאל התכנוני של המגרש, העולה גם מתוכניות עיריית ת"א -יפו לגבי האזור בעתיד (לרבות תוכנית תא/5,000), משקף זכויות בנייה ל-161 יחידות דיור בשטח ממוצע של 92 מ"ר עיקרי, בגובה של עד 25 קומות, לצד 3,777 מ"ר שטחי מסחר עיקריים ו-1,260 מ"ר שטחי משרדים עיקריים.

למגרש בעלים פרטיים רבים, בהם הקבלן רמי שבירו, וקבוצת חג'ג' שרכשה חלק מהזכויות בקרקע ויזמה תביעה לפירוק שיתוף בין הבעלים. במסגרת ההליך מינה שופט בימ"ש השלום בת"א, אבי שליו, את עו"ד שי רוה ממשרד בעז רוה ככונס נכסים האמון על מכירת הקרקע.

מהשומה שערך השמאי שרת שמינה ביהמ"ש עולה כי שווי הנכס הכולל מוערך ב-271 מיליון שקל. מסכום זה הפחית שרת היטל השבחה שצפוי לעמוד על 115 מיליון שקל, וביצוע מטלות ציבוריות לרבות הקמת מבנה ציבור בשטח 1,000 מ"ר וחיבור צומת הרחובות איינשטיין ולוי אשכול לבניין. הפחתה נוספת שציין שרת מביאה בחשבון המתנה של שש שנים עד לאישור תב"ע המעודכנת לאזור בעתיד, כך שכדי למקסם את הזכויות בו, המגרש עצמו אינו זמין לבנייה מיידית. בניכוי ההפחתות מוערך המגרש כיום על ידי שרת ב-103 מיליון שקל. בסופו של יום צפויה שכונת הגוש הגדול לכלול 15 אלף יחידות דיור.