המחוזית תדון מחדש בתוכנית למגדלים ב"מתחם שתיל" ברמה"ש

ראש העיר הנבחר, אבי גרובר, תומך בוועד הפעולה של התושבים המתנגדים למגדלים, ודורשים צמודי קרקע בלבד ■ הגדירו התוכנית "נטע זר"

מגרש ברמת השרון. מגדלים לא תואמים את מרקם החיים באזור / צילום: תמר מצפי
מגרש ברמת השרון. מגדלים לא תואמים את מרקם החיים באזור / צילום: תמר מצפי

במסגרת דיון על פרויקט "מתחם שתיל" בשטח 77 דונם ברמת השרון, אמר ראש העיר הנבחר, אבי גרובר, למנהלת מחוז תל אביב במשרד הפנים גילה אורון, ולמתכננת המחוז נעמי אנג'ל, כי התערבות המחוז בתהליכי תכנון מקומיים באופן הנוגד את תוכנית המתאר הקיימת והתוכנית החדשה המקודמת, הינה טעות מהותית והתערבות גסה בעבודת הוועדה המקומית. עד כדי כך, שהיא תמנע בכלל את מימוש התוכנית.

הדיון היה בהתנגדות תושבים לתוכנית בנייה של 375 דירות המתבססת על שורת מבנים צמודי קרקע ועוד שמונה מגדלים בני 11-12 קומות (לפני הקלת שבס, שעשויה להביא אותם להיות בני 14-15 קומות) וכן מבני ציבור.

הדיון נערך בהמשך לחשיפה ב"גלובס", על כך שהוועדה המחוזית לא דרשה מהיזמים להפקיד כתב שיפוי, כמקובל. הוועד עתר נגד מנהלת המחוז אורון, וביהמ"ש המחוזי הורה ליזמים ולוועדה המחוזית להפקיד כתב שיפוי לטובת הוועדה המקומית.

ועד הפעולה של התושבים המתנגדים, באמצעות עו"ד רון צין, טוען כי תוכנית זו מנוגדת באופן מוחלט להחלטות הוועדה המקומית לתכנון ובנייה רמת השרון, שאישרה לבנות במתחם שתיל 150 בתים צמודי קרקע. עו"ד צין הציג פגמים מהותיים שנפלו בתוכנית, בהיותה "נטע זר" שאינו תואם לא את תוכנית המתאר הקיימת ולא את תוכנית המתאר החדשה, המתגבשת בימים אלו בשיתוף פעולה עם הנהלת מחוז תל אביב. הוצגו גם פגמים בתהליך הפקדת התוכנית, בדגש על הפרסום בעיתונות ובשילוט שהוצב ביום הפקדת התוכנית להתנגדויות, פרסום שלגביו נטען כי במהותו הינו הטעיית הציבור והסתרת העובדה שהתוכנית המופקדת פוגעת במרקם הקיים והמתוכנן באזור.

הפחיתו גובה אך לא את כמות הדירות

היזמים הפתיעו בהציגם תוכנית חלופית, שאינה מפחיתה את כמות הדירות במתחם אך מציגה בניינים בעלי גובה מופחת. לטענת המתנגדים, החלופה החדשה לא נותנת מענה לבעיות המהותיות שהתוכנית יוצרת בסביבה, כולל בעיות נפח התשתיות. ואולם, עצם השינוי בעמדת היזמים מלמד כי הקמפיין שניהל ועד הפעולה כנגד מגדלים ב"שתיל" היה יעיל.

יו"ר ועד הפעולה כנגד מגדלים, דני אלוני, מסר כי תוך כדי המתנה להחלטות הוועדה המחוזית לגבי ההתנגדויות, שלהערכתו יינתנו תוך זמן לא רב, ייבדק לעומק נושא חוקיות "שליפת" התוכנית החלופית. לדבריו, בעצם נסיגת היזמים מתוכנית המגדלים הושג הישג חשוב, אולם ועד הפעולה ימשיך לפעול בכל העוצמה על מנת שתאושר רק תוכנית של 150 יחידות כפי שאושרה בוועדה המקומית, תוכנית התואמת את אופי ומרקם החיים באזור. אם לא כן, יישאר השטח כשטח חקלאי.

לפני ימים אחדים הודיעה הוועדה המחוזית, כי בעקבות ההתנגדויות לתוכנית המגדלים הוחלט "לשוב ולדון בה בדיון פנימי".