שרה צריכה טיפול, לא ערעור

טיפול יסודי יכול לחולל במשפחת נתניהו את השינוי ששרה ובעלה, וגם המדינה, זקוקים לו

בנימין ושרה נתניהו / צילום: חיים צח-לע"מ
בנימין ושרה נתניהו / צילום: חיים צח-לע"מ

שוב אנחנו מקבלים ממשפחת נתניהו את הפזמון החוזר על העוול שנעשה לשרה, ועל כך ש"התמונה המצטיירת בפסק הדין (של השופטת דיתה פרוז'ינין) רחוקה מן המציאות במעון ראש הממשלה". לחיזוק טענתם זו נאמר כי "עובדים רבים במעון מעידים על יחס חם, מצוין ואנושי מצד רעיית ראש הממשלה". שוב - זו עוד מנטרה שחוזרת על עצמה שנים, וראוי להתעכב עליה קמעה.

"ידידי" המשפחה

בטוח שיש עובדים כאלה. יש גם כל מיני סלבריטאים שביקרו ב"מעון" ומספרים ששרה היא אישה נחמדה ומארחת נפלאה. אז מה? בוודאי שהיא נחמדה לאורחים בביתה, גם אובמה יכול להעיד על כך. ואין ספק כי יש אנשים שהיא נחמדה אליהם מסיבות כאלה ואחרות. אבל התביעה, ופסק הדין, והעדויות במשך השנים, היו על היחס של שרה לעובדים שנפגעו ממנה. העובדה שיש עובדים שאולי לא נפגעו אינה גורעת מהפגיעה בהם.

ראש ממשלה ובאי ביתו יוכלו תמיד למצוא ולהמציא אנשים שיתמכו בהם, זה כשלעצמו ממש לא אומר דבר. יש אנשים שיעשו הרבה כדי לזכות בתואר "ידיד המשפחה" - תואר שיכול להיות שווה הרבה כסף.

תגובה מאכזבת

התגובה של משפחת נתניהו, וכמה ממלחכי פנכתה, מאכזבת. הם יודעים, כל אחד מהם, שהדברים שנאמרו בפסק הדין משקפים את המציאות ואת האישה. הם ידעו זאת כל השנים שבהן נזעקו, בעצם הוזעקו, להגנת "שמה הטוב". גם הבעל בנימין יודע, אולי טוב מכולם, כי מבחינתה של שרה גם הוא "עובד במשכן". וגם הוא ספג את נחת לשונה. למרות זאת הוא נלחם בעבורה בקנאות, כמעט כמו נגד הגרעין האיראני.

לא זקוקה לערעור

כתבתי זאת בעבר, אבל עכשיו אפשר לחזור על כך ביתר תוקף. מי שרוצה באמת בטובתה של שרה, צריך להפסיק לנסות לספר לציבור ש"היא לא כזאת". היא לא צריכה ערעור, הם זקוקים לטיפול. זו ממש לא בושה - כפי שהיא, כפסיכולוגית בעצמה, אמורה לדעת. הרבה אנשים פונים לנתיב הזה בצר להם.

ברור שלשרה יש בעיה, שאותה לא פותרים עם גיוס חברים להגנה על דברים שאינם בני-הגנה. הבעיה של שרה היא שלעתים היא מאבדת את העשתונות. נראה שהיא עצמה סובלת מכך, ולכן היו עובדים שטענו כי היא פונה לשתיית אלכוהול.

הליך טיפולי יסודי יכול לחולל במשפחה את השינוי ששרה ובעלה, וגם המדינה, כה זקוקים לו. מי שרוצה בטובתם צריך לכוון אותם לדרך זו - ולא לערעורים שלא יועילו להם כהוא זה.