מנכ"ל התנועה הרפורמית: "ערוץ 20 מדיר במכוון דוברים רפורמים"

התנועה הרפורמית התלוננה בפני מועצת הכבלים והלוויין על הדרת רפורמים וקונסרבטיבים מערוץ 20, בעקבות דבריה של לינוי בר-גפן בראיון ל"גלובס"

לוגו ערוץ 20
לוגו ערוץ 20

מנכ"ל התנועה הרפורמית, הרב גלעד קריב, תקף היום (ג') את ערוץ 20 בתגובה לטענות שהשמיעה נגדו העיתונאית לינוי בר-גפן בראיון עמה שפורסם ב"גלובס". "דבריה של לינוי בר-גפן הם עדות נוספת לעובדה שערוץ 20 מדיר באופן מכוון דוברים רפורמים, בניגוד מפורש לתנאי הרישיון של הערוץ ובמידה רבה גם להוראות החוק", אמר הרב קריב.

"לא היה נושא שלא זכה לאיזה איסור - כלכלי, פוליטי, אפילו נושאים דתיים, כמו איזה דתיים מתאימים או לא", אמרה בר-גפן בראיון. "רפורמים וקונסרבטיבים לא נכנסים לאולפן, זה היה ברור. אבל גם היו ש"סניקים שלא הסכימו שאביא".

הרב קריב אמר בתגובה כי "עצוב להיווכח כיצד בשנים שבהן החברה הישראלית צועדת לכיוון של רב-תרבותיות וריבוי קולות, ערוץ המרבה להתלונן על השתקת קולות בערוצי התקשורת האחרים, עושה זאת בריש-גלי ובמכוון ומשים עצמו בחזקת 'טובל ושרץ בידו'. אנו מקווים שעניין זה יעמוד לנגד עיני מועצת הכבלים והלוויין בבואה לדון בהרחבת תנאי הרישיון של הערוץ המדיר והמפלה".

התנועה הרפורמית אף הופיעה בפני מועצת הכבלים והלוויין והשמיעה טענות אלה.

בראיון סיפרה בר-גפן, מגישת "עושות חשבון" בערוץ 10, על ההתנהלות באולפני ערוץ 20: "זה לא שהשמאלנים לא יכולים להגיע, אבל אם מביאים שמאלני, אז המראיין צריך להיות ימני, כדי ששמאלני לא יחזיק במושכות. צריך לומר שהאנשים שעבדו במערכת היו אנשים נפלאים והתנהגו איתי בצורה הכי נפלאה... כשרציתי להביא את שלי יחימוביץ', אמרו לי: 'שתי שמאלניות על המסך זה יותר מדי בשבילנו, זה כבר מוגזם'".

על דברים אלה שאל בתגובה העיתונאי קלמן ליבסקינד, המופיע אף הוא בערוץ 20, בציוץ בטוויטר: "המרואיינים הם הבעיה? מתי ראיתם בפעם האחרונה שני מראיינים ימנים?".