שני כתבים של "וושינגטון פוסט" עוכבו לחקירה בחשד להסתה

וויליאם בות' וסופיאן טאהא נלקחו לחקירה בחשד שהתכוונו לביים הפרות סדר של צעירים ערבים בשער שכם ■ הם שוחררו כעבור זמן קצר ■ משטרת ירושלים: "הם עוכבו בשל תלונה של עובר אורח על פרובוקציה"

קורא של ה"וושינגטון פוסט" / צילום: רויטרס
קורא של ה"וושינגטון פוסט" / צילום: רויטרס

שני כתבים מהעיתון האמריקאי "וושינגטון פוסט" עוכבו היום (ג') לחקירה בשער שכם בירושלים, בחשד שהתכוונו לביים הפרות סדר של צעירים ערבים במקום. שני העיתונאים, וויליאם בות' וסופיאן טאהא, עוכבו על-ידי שוטרי מג"ב ונלקחו לנקודת משטרה סמוכה. הם שוחררו לאחר שעה קלה.

רות אגלש, עיתונאית נוספת של העיתון ששהתה במקום, תיארה בטוויטר כי השוטרים אמרו לחבריה כי הם חשודים בהסתה. קצין חקירות של משטרת ירושלים שפגש את השניים בנקודת המשטרה שחרר אותם לאחר זמן קצר.

ממשטרת ירושלים נמסר בתגובה כי "עובר אורח התלונן כי היה עד לכוונת כמה אנשים לביים סיטואציית פרובוקציה והפרות סדר מצד צעירים ערבים כלפי שוטרים, זאת לכאורה לצורכי תעמולה. לאור התלונה, השוטרים עיכבו כמה חשודים לבירור העובדות באופן רגיש ודיסקרטי במתקן משטרתי הסמוך. משהובררו נסיבות המקרה, ולא עלה כל חשד לפלילים, שוחררו המעוכבים מיידית על-ידי קצין חקירות, ללא כל מהלך כזה או אחר בנדון".

מוקדם יותר היום נעצר בסמוך לשער שכם צעיר פלסטיני בן 26, תושב ג'נין, שנשא סכין בשרוולו ועל-פי החשד התכוון לבצע פיגוע דקירה. השוטרים חשדו בצעיר שעבר במקום וניגשו לבדוק אותו. במהלך החיפוש על גופו התגלתה הסכין, והוא נעצר.