עוה"ד של נפתלי: פנו אלינו מתלוננים נוספים בבית רה"מ

אחרי הניצחון בבית הדין, עו"ד נעמי לנדאו מתפנה לסכם את התיק הנפיץ: הלחצים האדירים, ההתעקשות של הפרקליטות לנהל תיק חלש, עורכי הדין הפרטיים של נתניהו שישבו באולם כצופים, והתיק הנוסף - של עובד אחר - שיוכרע בקרוב

עו"ד נעמי לנדאו / צילום: איל יצהר
עו"ד נעמי לנדאו / צילום: איל יצהר

מאז קיבל בית הדין לעבודה בירושלים את תביעתו של מני נפתלי, שעבד כאב הבית במעון ראש הממשלה, ותבע פיצוי והכרה בהתנכלויות שספג במהלך עבודתו בבית ברחוב בלפור, התקבלו אצל פרקליטותיו של נפתלי, עורכות הדין נעמי לנדאו ונאוה פינצ'וק-אלכסנדר, עוד שיחות טלפון מעובדים ששוקלים להגיש תביעה בגין תנאי ההעסקה שחוו במעון השרד הרשמי.

"אחת העלילות שטפלו על מני מאז שיצא למאבק היא שמאז שהוא כבר לא עובד בבית ראש הממשלה, יש שקט ושלווה במעון", אומרת עו"ד נעמי לנדאו בראיון ל-G. "אז הנה, כבר קיבלנו פניות מעובדים נוספים בבית ראש הממשלה, שביקשו לקבוע איתנו פגישה כדי שנראה מה יש לעשות. שתיים במהלך המשפט ושתיים אחרי מתן פסק הדין. האמיני לי שאני לא תאוות תביעות, אבל כנראה שלעובדים נמאס מההתנהלות של הגברת. האם הם יסכימו להיחשף ולעבור את הדרך שמני עבר? אני לא יודעת. מסדר הפחד כל-כך שולט, עד שאחת מאלה שפנו אלינו סירבה אפילו לומר את שמה בטלפון, מרוב שהיא חוששת".

- איך הגעת לעבוד עם מני נפתלי?

"חבר שלו, עורך דין פלילי, קישר בינינו לפני 3 שנים, כי ידע שאני מרצה בנושא התנכלויות בעבודה, תחום שהיה אז עוד קרקע בתולה בארץ. ניגשתי לתיק של מני מתוך ידיעה ברורה שהוא דובר אמת. הדבר הראשון שאמרתי לו היה ש'אם אנחנו הולכים על זה - הרבה כסף לא תראה פה, כי בית הדין לעבודה אינו פוסק סכומים גבוהים שיפצו אותך על הנזק שנגרם לך. הוא לא בנוי לכך. הוא בנוי למהות, והמהות היא למנוע התנכלויות בעבודה. וכאן אתה עשוי ליצור תקדים שיקראו לו מני נפתלי. רק שצריך להיות ברור לך שבדרך יהיו מי שיעשו הכול כדי להכפיש אותך. האם אתה, אשתך והילדים, מוכנים לזה?'".

 

- את חושבת שהוא הבין לאן הוא נכנס?

"אף אחד לא לגמרי הבין. גם אני לא. כמה שהזהרתי אותו מראש, וחשבתי שאני מכירה את כוחם של השלטון והתקשורת, גם אני לא תיארתי לעצמי עוצמות כאלה. להזכירך - הגישו נגדו תלונה במשטרה על גניבת מצרכים מבית ראש הממשלה, שרה נתניהו בעדותה בבית המשפט אמרה שהוא הטריד מינית עובדת בחדר השינה של ראש הממשלה. אשתו של מני שישבה אז באולם פרצה בבכי. אלה דברים שלא היו ולא נבראו.

"למרבה המזל, מני הוא מנהיג מלידה. ראיתי את זה בדרך שבה הוא הרגיע וחיפה על העובדים המפוחדים בבית ראש הממשלה. ובעיקר, בכך שהוא לא חשב לרגע לסגת, גם כשהיה לו רע מאוד, וכל חודש הוא היה צריך להחליף מקום עבודה - ולא בגלל שהוא לא עובד טוב, אלא כי אנשים חששו להעסיק אותו".