האם בקרוב כן תוכלו להכניס מזון ושתייה לבתי הקולנוע?

ועדת הכלכלה אישרה לקריאה ראשונה תיקון לחוק הפופקורן: בתי הקולנוע לא יוכלו לאסור על הכנסת מזון ושתייה מאותו סוג הנמכרים במקום הבילוי, כאשר לא משנה מי מוכר אותם (בתי הקולנוע או הזכיין שפועל בהם)

אולם קולנוע / צילום: איל יצהר
אולם קולנוע / צילום: איל יצהר

ועדת הכלכלה אישרה הבוקר (ד') לקריאה ראשונה תיקון להצעת חוק שתסגור פירצה שאפשרה התחמקות מחוק הפופקורן. החוק, נזכיר, נכנס לתוקף ב-1.1.2015, והוא מאפשר למבקרים בבתי הקולנוע, מגרשי ספורט ואולמות בידור להכניס מזון ושתייה מבחוץ (מסוגי המזון שנמכרים בתוך המתחם).

אלא שבמדינה שבה "שיטת מצליח" עובדת טוב מדי, מצאו מקומות הבילוי השונים פירצה המאפשרת להם לכאורה שלא לכבד את החוק, בטענה כי לא הם שמוכרים את המזון במקום אלא זכיין אחר הפועל בהם, ומכאן שהם יכולים לאסור על הכנסת מוצרי מזון או שתייה למקום הבילוי.

את הצעת התיקון לחוק הגישה ח"כ טלי פלוסקוב (כולנו) יחד עם חברי כנסת נוספים, ולפיה יוגדר מפורשות כי לא ניתן יהיה לאסור על הכנסת מזון ושתייה מאותו סוג הנמכרים במקום הבילוי, כאשר לא משנה מי מוכר אותם.

פלוסקוב אמרה: "משפחה עם ילדים שהולכת לקולנוע לראות סרט ורוצה לקנות לילדים פופקורן, צריכה להוציא כ-200 שקל - ואם הם רוצה לחסוך, הם מביאים את הפופקורן מהבית. הפירצה בחוק מאפשרת למנוע זאת מהם אם המוכר הוא זכיין, ובני המשפחה שוב הופכים ללקוחות שבויים. התיקון ימנע מקרים של לקוחות שבויים ויכול לגרום לבעלי העסקים להוריד מחיר אם הם רוצים שיקנו אצלם". 

מנכ"ל המועצה לצרכנות, עו"ד אהוד פלג, הוסיף: "הכנסת חוקקה את האיסור למנוע הכנסת מזון שהעוסק מוכר באותו מתחם, אלא שאלינו הגיעו מכתבים של עורכי דין שהפנינו אליהם תלונות צרכנים, והם התנערו בטענה כי את המזנון מפעיל גורם אחר, ולכן הם לא אחראים".

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל, ציין כי ההצעה נועדה להתמודד עם ההתחכמות של בעלי מתחמים, כדי למנוע מצב שזכייני משנה יתחמקו ממנו. הוא הוסיף כי אחרי התיקון צריכה הרשות להגנת הצרכן להודיע בצורה מסודרת לכל בעלי העסקים כי האחריות חלה גם עליהם, כדי למנוע מצב של התחמקויות.

ההצעה אושרה, כאמור, לקריאה ראשונה.