ייצוגית: סינמה סיטי לא נותנת לנכים להזמין כרטיסים באתר

התובע: יש להזמין את הכרטיס במייל יממה מראש - ולחכות שנציג ייצור קשר ■ סינמה סיטי: פתחנו לנכים קו טלפון הפועל 24/7

סינמה סיטי גלילות / צילום: תמר מצפי
סינמה סיטי גלילות / צילום: תמר מצפי

הנוחות שבהזמנת כרטיס לסרט קולנוע באתרי האינטרנט של בתי הקולנוע מוכרת בוודאי לכל חובבי הסרטים - אבל מתברר שלא כולם יכולים ליהנות ממנה במידה שווה. השבוע הוגשה בקשה להכרת בתביעה כייצוגיתנגד רשת סינמה סיטי, בטענה שהיא אינה מאפשרת לנכים להזמין כרטיסים דרך האתר שלה.

עם בחירה של כיסא המסומן כמיועד לנכים במפת מקומות הישיבה - מופנים הגולשים ללחוץ על "ציור הנכה מעל מפת האולם". לחיצה על האייקון האמור מובילה לדף המסביר כי "אנחנו מבקשים שלא לבצע הזמנות כרטיסים עבור נכה שלא דרך הקופות במתחם או על-ידי יצירת קשר עמנו, על-מנת שלא תתגלע אי-התאמה בין רצון הלקוח למצב בפועל, ולא תיגרם עוגמת-נפש". הנכה מוזמן לשגר מייל בטווח של לפחות 24 שעות לפני ההקרנה, ונציג מטעם בית הקולנוע יחזור אליו. עוד נטען בתביעה כי הליך רכישה כזה אינו מאפשר את ביטול העסקה.

מבדיקת "גלובס" עולה כי ברשתות יס פלאנט, גלובוס מקס ורב-חן, הליך ההזמנה לנכים זהה להליך הרגיל.

התובע, נכה 100% מוגבל בניידותו, המיוצג בידי עורכי הדין רם גורודיסקי וערן דיאמנט, טוען לאפליית בעלי המוגבלות. לטענתו, "מדובר בשירות שאינו דורש התאמות מיוחדות על-מנת שגם בעלי המוגבלות ייהנו ממנו".

עוד צוין בבקשה כי "הנתבעת אינה מגלה לבעלי המוגבלות כי הזמנה טלפונית (לאחר פנייה בדוא"ל) עם נציגיה אינה ניתנת לביטול באופן מקוון באתר, ובנוסף, מטעה את בעלי המוגבלות שמנסים לבטל הזמנה זו באתר ומציגה להם הודעה כי הזמנתם לא ניתנת לביטול - בעוד שבפועל, בקשר טלפוני יכלו לבטל את ההזמנה".

הקבוצה שמבקש התובע לייצג היא כל בעלי המוגבלות שרכשו כרטיסי קולנוע בקופות סינמה סיטי או באמצעות פנייה לכתובת הדוא"ל שלה, וכן כל בעלי המוגבלות שהיו מעוניינים לרכוש כרטיסי קולנוע אך נמנעו מלעשות כך עקב אפלייתם ב-7 השנים שקדמו להגשת התובענה. את נזקה של הקבוצה מעריך התובע ב-5 מיליון שקל.

מסינמה סיטי נמסר: "אנו פועלים בשיתוף-פעולה מלא עם ארגוני נכים. בכל האולמות מוקצים מקומות ייעודיים עם גישה לכיסאות גלגלים, שנשמרים עד שעת ההקרנה. לאור זאת, צר לנו כי התובעים לא פנו אלינו טרם הגשת התביעה.

"בעבר אפשרנו רכישת כרטיסי קולנוע לנכים דרך מערכת ההזמנות האינטרנטית, אך לצערנו, דרך זו נוצלה על-ידי אזרחים שאינם נמנים עם אוכלוסייה זו והפכה לשיטת עבודה זדונית של הזמנת כרטיסי נכה במרמה. בשל כך, ובמיוחד עבור קהל לקוחותינו בעלי המוגבלויות, ישנן כמה דרכים מהירות וישירות להזמנת כרטיסי נכים, 24 שעות לפני תחילת הקרנת הסרט, באמצעות קו טלפון הפעיל 24/7 עבור מטרה זו וכן באמצעות כתובת דואר אלקטרונית ייעודית".