אחרי ערוץ 10: רשת מאיימת לפרוש מפרסי האקדמיה

הרקע להודעה הוא הבטחת האקדמיה לטלוויזיה לדון עם הזכייניות לגבי גיבוש הקטגוריות לטקס השנה - שלא קוימה

רשת לוגו
רשת לוגו

זכיינית ערוץ 2 רשת הודיעה לאקדמיה הישראלית לקולנוע ולטלוויזיה על כוונתה לפרוש מטקס פרסי הטלוויזיה, אם לא ישונו הקריטריונים לחלוקת המועמדים לקטגוריות. כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", ערוץ 10 פרש באחרונה אף הוא מסיבה דומה מהתחרות.

במכתב ששלח סמנכ"ל התוכן של הזכיינית, ארז בן-הרוש, ליו"ר האקדמיה, מוש דנון, נכתב כי "הדרך הבלתי ברורה, השרירותית, החשוכה, ללא שיתוף וללא שיח, שבה נקבעים הדברים על-ידי האקדמיה, אינה מקובלת עלינו עוד, ובטח שאינה תואמת למציאות של שנת 2016. לפיכך, באם לא ישתנה דבר בימים הקרובים, אזי רשת מודיעה בזאת כי היא מסירה כל מועמדות מכל קטגוריה של האקדמיה". לדברי בן-הרוש, "החלטה זו תיעשה בלב כבד".

בן-הרוש מזכיר במכתבו כי הזכיינית החליטה לא להגיש אשתקד את התוכנית "6 אימהות" לתחרות לאחר שקוטלגה כ"דוקו-ריאליטי", בעוד שלדבריו מדובר בסדרת תעודה לכל דבר ועניין. "רשת בחרה אז להגיש מועמדויות לשאר הקטגוריות, לאחר שהובטח לה כי לקראת שנה הבאה, קרי השנה, נייצר שיח ודיאלוג, שקיפות, מקצועיות עם כללים מוגדרים ומקובלים, מה שלצערנו לא קרה".

לדבריו, ההחלטה על גיבוש הקטגוריות נקבעה על-ידי יוצרים ומפיקים שמרביתם אנשי קולנוע, ללא דיאלוג עם גופי השידור. "איך ייתכן שסיווג התוכניות אינו מתאים לז'אנרים החדשים ואינו מיישר קו עם אקדמיות בעולם המערבי?".

פרישתה של רשת עשויה להביא לביטול סופי של הטקס, לאחר שגם ערוץ 10 וחדשות 2 אינן לוקחות בו חלק. בטקס שנערך בפברואר 2015 קטפה רשת את פרס תוכנית הריאליטי הטובה ביותר עם "המירוץ למיליון", ובין המותגים שלא יוגשו השנה, אם יתממש האיום, יש תוכניות פופולריות כמו "הישרדות", "אבודים", "המערכת" ו"העולם הבוקר".

ערוץ 10 פרש מהתחרות על רקע חילוקי דעות סביב הגדרת "בייבי בום". גם זו שולבה בקטגוריית הדוקו-ריאליטי, ולא בקטגוריית התעודה כפי שערוץ 10 מאמין שיש לשלבה.

דנון, השוהה בחו"ל, מסר ל"גלובס" כי טרם קרא את מכתבה של רשת.