הדיוטי פרי הגדול בעולם - באיסטנבול

הצצה לפרויקט הגרנדיוזי של ארדואן: שדה תעופה ענק וחדיש שכולל את הטרמינל הגדול בעולם בשטח של כמיליון מ"ר, הדיוטי פרי הגדול בעולם וגם מגרש החניה הגדול באירופה עם מקום ל-24 אלף כלי רכב

התיירות לטורקיה אמנם בצניחה, אבל התוכניות הגרנדיוזיות של ארדואן להפוך את טורקיה למעצמה תיירותית ממשיכות כסדרן. שדה התעופה החדש של איסטנבול שנבנה לאיתו יכיל גם את מתחם הדיוטי פרי הגדול בעולם.

אז נכון שהתיירות לטורקיה נמצאת בירידה חדה בחודשים האחרונים, עקב פיגועים שמכוונים נגד הציבור ונגד תיירים, אבל זה לא מפריע לארדואן וחבריו להמשיך בתכנון שדה התעופה השלישי והעצום שייבנה באיסטנבול.

שדה התעופה החדש של איסטנבול, שזהו גם שמו, כרגע יכלול 6 מסלולי המראה עבור מטוסים שיטיסו כ-200 מיליון נוסעים בשנה ל-350 יעדים בינלאומיים.

השלב הראשון בבנייתו של שדה התעופה אמור להסתיים ב-2018, ובו יהיה הטרמינל המקורה הגדול בעולם, שיתפרש על שטח של יותר ממיליון מ"ר.

שדה התעופה יהיה מרוחק כ-35 קילומטרים מהעיר איסטנבול, אולם יחובר למערך רכבות ואוטובוסים מהיר. בין המתקנים שייבנו בו ניתן למנות מסגד, מלונות, מרכזים רפואיים ואתרי כנסים, אולם גולת הכותרת תהיה מתחם הדיוטי פרי הגדול ביותר בעולם, כמו גם מגרש החניה הגדול ביותר באירופה עם מקום ל-24 אלף מכוניות.

תאריך סיום הפרויקט: 2028.