בתו של אלי הורביץ זועמת על פניית הפרסה במשרד הבריאות

את חשבון הנפש ואת הפקת הלקחים, שאמורים היו לעורר המסקנות החמורות של ועדת הבדיקה שקבעה כי הטיפול בהורביץ בשיבא היה לקוי, החליף דוח פנימי קצרצר ולא מנומק, שקובע כי בטיפול לא נמצא רבב ■ במשפחת הורביץ זועמים

אלי הורביץ / צילום: איל יצהר
אלי הורביץ / צילום: איל יצהר

אם היה נדמה שפרשת מותו של אלי הורביץ ז"ל הציפה שלל בעיות קשות וכואבות במערכת הבריאות הציבורית, לצד שיעור בכוחניות, אינטרסים ויחסי ציבור, בא פרק חדש בפרשה ומוסיף מנה גדושה מכל אלה.

הורביץ, המנכ"ל והיו"ר המיתולוגי של טבע ומבכירי התעשיינים בישראל, נפטר בבית החולים שיבא בנובמבר 2011. אחרי מותו הטיחה בתו, ד"ר ורד שליו-הורביץ, טענות קשות אודות הטיפול הלקוי שאביה קיבל, לדבריה. "הטיפול שאבא קיבל במחלקה פנימית ו' בשיבא היה גרוע בכל הרמות - רפואית ואנושית", אמרה בראיון ל-G לפני ארבע שנים בדיוק.

בעקבות פניותיה למבקר המדינה ולמשרד הבריאות, הקים האחרון ועדת בדיקה, שממצאיה פורסמו ב-G. בדוח הוועדה, שעליו חתום פרופ' חיים הרשקו, אז נציב קבילות הציבור במשרד הבריאות שפרש לאחרונה מהמשרד, נכתב כי במשך ארבע שעות לא ניגש אל הורביץ אף רופא, למרות ההידרדרות ועל אף בקשות המשפחה; כי הרופאים והאחיות לא העריכו נכונה את חומרת מצבו; וכי תוצאות בדיקות מעבדה שנלקחו ממנו בבוקר ואחר הצהריים, ושאותתו על מצבו, לא נקראו על-ידי הצוות הרפואי עד שעות הלילה, שבמהלכן חלה הידרדרות במצבו. מנכ"ל המשרד לשעבר, פרופ' רוני גמזו, קיבל את מסקנות הדוח.

בשבוע שעבר חשף "ישראל היום" כי זה לא סוף פסוק: ד"ר בעז לב, לשעבר משנה למנכ"ל משרד הבריאות וכיום נציב תלונות הציבור במשרד, ערך בדיקה נוספת של הפרשה. במכתב סיכום מפתיע בן פחות מעשר שורות, כתב ד"ר לב כי "בהתנהלות מנהל המחלקה והרופאים לא נמצא רבב".