דאבל לטריפל: הוט - הפרסומת הזכורה והאהובה ביותר השבוע

גיאוקרטוגרפיה: הקמפיין של בזק בינלאומי הוא המושקע ביותר השבוע מבחינה תקציבית ■ קמפיין ההשקה של פרטנר, שירד מהטלוויזיה אחרי יום אחד - נכנס לטבלה

האם כל פרסום הוא פרסום טוב? בשאלה הזאת יצטרכו לעסוק כנראה קברניטי פרטנר כבר בימים הקרובים, כי דבר אחד ברור - גם פרסום רע יוצר מודעות. הקלישאה "כל פרסום הוא טוב כל עוד מאייתים את שמך נכון" נראית נכונה מתמיד לפי הדירוג השבועי של הפרסומות הזכורות והאהובות, שבאופן חריג כולל בתוכו השבוע גם את פרסומת ההשקה של פרטנר - אף שהיא שודרה בטלוויזיה רק יום אחד.

בעבר כבר השתלבו בדירוג פרסומות שלא שודרו באותו השבוע, אך אלה היו פרסומות שהספיקו להיחרת חזק מספיק בתודעה כך שהקהל בגל כבש של פרסום. חריג נוסף נרשם עם הפרסומת "גן רבקה" של סלקום, שפורסמה בהשקעה גדולה באינטרנט. אף שהיא לא שודרה בטלוויזיה, אנשים ציינו אותה כזכורה. פרטנר שומרת בינתיים על קמפיין לא מאוד מסיבי באינטרנט, ולכן גם שם לא טמונה התשובה.

שלא בטובתה, מצאה את עצמה פרטנר באמצע סכסוך מסחרי בין חברת המדיה שלה זניט לזכייניות הטלוויזיה. כתוצאה מכך הקמפיין עלה לאוויר ליום אחד בלבד, וגם אז הסרטונים היו "קבורים" בלב ברייק הפרסומות באופן שקשה היה שייחרתו בזיכרון. אין ספק שפרטנר הוכיחה כי רעש תקשורתי מייצר מודעות. בסופו של דבר היא תידרש לבחון במדדים איכותיים יותר אם המהלך הכולל והתקשורת שחלקה הניכר היה שלילי יצרו רק מודעות או גם אהדה.

הירידה של הפרסומת בכיכובה של שני כהן מהאוויר פינתה את זירת האהודות לפרסומת של הוט טריפל בכיכובו של רונלדו ושלישיית מה קשור, אפילו שהשבוע עלתה פרסומת נוספת בסדרה - עם צחי גראד. הפרסומת בכיכובם היא גם הזכורה ביותר וגם האהובה ביותר. הפרסומת, באמצעות ראובני-פרידן, שומרת על שיעורי אהדה זהים לממוצע החצי-שנתי של הפרסומות המובילות, העומד על 24.9%. גם בפרמטר הזכירות שיעורי הזכירה לפרסומת זהים לממוצע החצי-שנתי של הפרסומות המובילות, העומד על 9.2%.

 

קמפיין התוכי של בזק בינלאומי, באמצעות משרד הפרסום אדלר-חומסקי, הוא הקמפיין המושקע ביותר מבחינה תקציבית מבין כל הקמפיינים, הפרסומות והחסויות ששודרו במהלך השבוע האחרון. על-פי נתוני יפעת בקרת פרסום, סך ההשקעה בפרסומת השבוע עומד על 1.5 מיליון דולר במחירי מחירון - קצת פחות מהקמפיין המושקע ביותר בשבוע שעבר של הוט טריפל, שסך ההשקעה בו הייתה 1.8 מיליון דולר.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי מספר הפרסומות והחסויות ששודרו השבוע נמוך ממספרן בשבוע שעבר, ועומד על 521 לעומת 559. סך התקציבים שהושקעו השבוע בקמפיינים הפרסומיים גבוה מזה שהושקע בשבוע שעבר, ועומד על כ-42.4 מיליון דולר, לעומת כ-40.2 מיליון דולר.

פרסומות
 פרסומות