זינוק של 32% בהיקפי הפרסום של חברות הנדל"ן בשנת 2015

משפחת גינדי על שלוחותיה עומדת בראש רשימת המפרסמים ■ לפי נתוני יפעת בקרת פרסום, קבוצת אלדד פרי נכנסה לראשונה לרשימת המפרסמים הגדולים בנדל"ן ועקפה את שיכון ובינוי

פרסום לכל דירה שנמכרת / צילום: מירב מורן
פרסום לכל דירה שנמכרת / צילום: מירב מורן

חברות הנדל"ן ממשיכות להוציא מיליונים על פרסום; בין המפרסמים הגדולים יש שמות מוכרים יותר ופחות; החברות מגדילות היקפי פרסום בכל מדיום, בדגש על טלוויזיה ואינטרנט - אלה 3 המסקנות העיקריות מסקירה מיוחדת של יפעת בקרת פרסום בעבור "גלובס נדל"ן", המתייחסת להיקף הפרסום בתחום הנדל"ן בשנת 2015.

על-פי הנתונים, היקף הפרסום בקטגוריה זו עמד ב-2015 על למעלה מ-121 מיליון שקל, הרבה יותר מ-91.6 מיליון שקל בשנת 2014 - עלייה משמעותית בשיעור של כ-32%. נזכיר כי במהלך 2015 התאושש הענף מהשפעותיה של תוכנית מע"מ אפס של שר האוצר לפיד וגם מצא עצמו מתמודד עם תוכנית חדשה שהשיק שר האוצר משה כחלון - תוכנית מחיר למשתכן החדשה. כל אלה, בתוספת מגבלה שהוטלה על המשקיעים על-ידי העלאת מס הרכישה, השפיעו גם הם על הצורך של חברות הנדל"ן בפרסום.

על-פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשנה החולפת נמכרו בישראל 32,370 דירות חדשות, מספר המשקף תקציב פרסום ממוצע של כ-3,747 שקל לכל דירה שנמכרה. ב-2014 נמכרו כ-27 אלף דירות, וההוצאה המצטברת על פרסום הכולל הגיע ל-91.6 מיליון שקל, ומכאן שהסכום הממוצע לפרסום כל יחידת דיור היה כ-3,400 שקל - עלייה של כ-10% מהשנה שעברה.

גינדי בראש

בראש הרשימה של יפעת בקרת פרסום נמצאת קבוצת גינדי, שם המאגד תחתיו כמה חברות (משה ויגאל גינדי, גינדי החזקות, גינדי השקעות וגם חן ואיתי גינדי), שעל-פי הנתונים פרסמו יחד בהיקף של כ-21.8 מיליון שקל. בחלוקה בין החברות עצמן ניצבות שתיים מהן בראש הרשימה ב-2015 עם היקף פרסום לא מבוטל. כך, על-פי הנתונים, גינדי החזקות הייתה זו שהשקיעה את הסכום הגבוה יותר בפרסום שעמד על כ-12 מיליון שקל. במקום השני גינדי השקעות ופרויקט גינדי תל-אביב, עם השקעה של כ-8.2 מיליון שקל בפרסום.

במקום השלישי ברשימה מופיע שחקן חדש שלא הופיע עד כה בעשירייה הפותחת של המפרסמים - קבוצת אלדד פרי, שהוציאה על פרסום ב-2015 לא פחות מ-7.2 מיליון שקל, לעומת 2.2 מיליון בשנה שעברה - זינוק של כ-227%. העלייה בתקציב הפרסום של קבוצת אלדד פרי בולטת לאור העובדה שהיא הוציאה 1.8 מיליון שקל יותר בפרסום מאשר חברת הענק שיכון ובינוי, שבמהלך 2015 השקיעה בפרסום 5.8 מיליון שקל - עלייה של כ-11.5% בהשוואה ל-2014.

על-פי נתוני יפעת בקרת פרסום, רוב הפרויקטים המובילים בפרסום ב-2015 ממוקמים באזור המרכז בערים תל-אביב, רמת-גן ונתניה. הפרויקט שבו נרשמה ההשקעה הגדולה ביותר בפרסום היה פרויקט המגדלים בשוק הסיטונאי של גינדי השקעות ושותפים, עם השקעה של כ-8.2 מיליון שקל. על-פי הנתונים, החברה בחרה להשקיע כ-67% מהכסף בפרסום בטלוויזיה, עם השקעה של כ-5.5 מיליון שקל, בעוד שבעיתונות, אינטרנט ושילוט הושקעו כ-11% כל אחד.

"הקטר הפרסומי"

כאמור, נראה שבענף הנדל"ן ממשיכים לפרסם בכל מדיום אפשרי (טלוויזיה, אינטרנט, עיתונות, רדיו ושילוט חוצות), ובכל אחד מהם נרשמה עלייה ב-2015 בהשוואה ל-2014. בחלוקה על פי מדיום, ההשקעה הגדולה ביותר היתה באינטרנט, שבו הושקעו כ-38.7 מיליון שקל. במקום השני הטלוויזיה עם השקעה כוללת של כ-32 מיליון שקל ובמקום השלישי העיתונות המודפסת עם השקעה כוללת ב-2015 של כ-26.9 מיליון שקל.

"משפחת גינדי היא הקטר הפרסומי של הענף ב-2015", אומר נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום, על הנתונים. "ההוצאה לפרסום למיזמי מגורים הכפילה את עצמה ב-5 שנים אחרונות, עם פרויקטים ממותגים, מעצבי-על וסטנדרטים גבוהים. הדגש ששמים בפרסומות נדל"ן הוא על יוקרה, גישה לכבישים מהירים ואיכות חיים".

על נתוני פילוח הפרסום לפי מדיום, אמר יעקובי: "האינטרנט מתאים מאוד לצרכי משווקי הנדל"ן בגלל היכולת להציג גלריית תמונות, תרשימים של הפרויקט, לשמש ככלי לאיסוף לידים ולפלח קהל יעד מדויק".

היקף הפרסום בנדלן והמפרסמים הגדולים ועוגת הפרסום 2015
 היקף הפרסום בנדלן והמפרסמים הגדולים ועוגת הפרסום 2015