היועמ"ש מנדלבליט: "חוק ההשעיה" חוקתי - אך אינו חף מקשיים

"חוק ההשעיה" אושר לקריאה ראשונה בוועדת החוקה של הכנסת, זאת לאחר שנחשפה עמדתו של היועמ"ש לפיה הסדר כזה פותח פתח להתנכלות של הרוב למיעוט

אביחי מנדלבליט / צילום:  מרק ישראל סלם - ג'רוזלם פוסט
אביחי מנדלבליט / צילום: מרק ישראל סלם - ג'רוזלם פוסט

בדיון שנערך בוועדת החוקה של הכנסת נחשפה היום (ב') עמדת היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, בנוגע ל"חוק ההשעיה", לפיה החוק מעורר קשיים בשל העובדה שהוא מאפשר קיום של משפט עמיתים על בסיס אדיאולוגי - כך דווח בגלי צה"ל.

על-פי היועץ המשפטי לממשלה, הסדר כזה פותח פתח להתנכלות של הרוב למיעוט ולזכויות הייצוג שלו בכנסת, ןעשוי אף לגרום לסיכול רצון הבוחרים שהצבעתם הביאה לבחירתו של הנציג המודח.

בישיבת ועדת החוקה של הכנסת אושר החוק לקריאה ראשונה. במהלך ההצבעה התחוללה מהומה כשחבר הכנסת עבדאללה אבו-מערוף מהרשימה המשותפת עקר ממקומו את אחד המיקרופונים באולם, והוצא מהדיון.

יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, אמר בדיון: "אין מצב שהם יוציאו חלק מהרשימה המשותפת, ואנחנו נשתוק. אנחנו נשקול כל צעד, אפילו אם הפרלמנט הזה יישאר על טהרת היהודים".

בתוך כך, היועצת המשפטית של ועדת החוקה הציעה כי ההצבעה על הרחקת חברי הכנסת מהמשכן תהיה חשאית, וכך תהיה "חפה משיקולים של משמעת קואליציונית ועל-פי צו מצפונם", כדבריה.