כ-400 עובדי רשות השידור ייקלטו בתאגיד - אך לא באותם תנאים

כך עולה מהסיכום המסתמן בין ההסתדרות, הנהלת התאגיד ומשרדי האוצר והתקשורת ■ עוד מסתמן כי הטלוויזיה החינוכית לא תהיה חלק מתאגיד השידור החדש 

עובדי רשות השידור שייקלטו בתאגיד השידור הציבורי החדש יפוטרו וייקלטו כעובדים חדשים לכל דבר, בתנאים חדשים - כך עולה מהסיכום המסתמן בין ההסתדרות, הנהלת התאגיד ומשרדי האוצר והתקשורת.

על-פי המסתמן, 51% מבין עובדי התאגיד החדש יהיו מבין אנשי רשות השידור הנוכחית - כ-430 מתוך מצבת כוח-האדם המסתמנת של 853 עובדים בסך-הכול.

בתוך כך, כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", מסתמנת הסכמה כי הטלוויזיה החינוכית לא תהיה חלק מתאגיד השידור החדש, זאת כחלק ממגמה שמוביל שר החינוך נפתלי בנט. על-מנת להוציא את השינוי הזה לפועל יש צורך בשינוי חקיקה.

יש לציין כי על-פי החוק הקיים, ערוץ הילדים שאמור היה לקום במסגרת התאגיד היה אמור לצאת מחזקתו של משרד החינוך ולהוציא את כל הפקותיו לשוק ההפקה הישראלית, ואילו הטלוויזיה החינוכית היא יחידת סמך של משרד החינוך ומפיקה בעצמה חלק מתכניה.

אחד המכשולים המרכזיים שעמדו בפני חתימת ההסכם הוא ההבנה כי עובדי רשות השידור שייקלטו בתאגיד החדש, לא ימשיכו באותם הסכמי שכר מהם נהנו בשנות עבודתם, ובכלל זה גם כל צבירת תנאיהם תאופס. כפיצוי יקבלו העובדים את תנאי הפרישה עם סגירת הרשות, ורק אחר-כך ייקלטו כעובדים חדשים בתאגיד החדש, שעם השינוי בחוק לא יקום לפני ספטמבר 2016. עוד סוכם כי העובדים יתקבלו על-פי מקצועיותם.